Geplaatst door DataWeb

DataWeb maakt 10 Gigabit zakelijk glasvezel overal beschikbaar in 2022

Zakelijk glasvezelaanbieder DataWeb maakt het aankomend jaar voor elke ondernemer in Nederland mogelijk 10 Gigabit zakelijk glasvezel af te nemen. Met de 10 Gbit/s internetverbindingen laat DataWeb zien dat snelheid anno 2022 geen beperkende factor in de bedrijfsvoering mag zijn, ook niet voor bedrijven in buitengebieden.

Exponentiële groei in databehoefte

De ontwikkelingen in de afgelopen jaren hebben gezorgd voor een explosie in de vraag naar connectiviteit. Organisaties maken steeds meer gebruik van digitale middelen. Denk bijvoorbeeld aan digitaal onderwijs, zorg op afstand, informatiedeling in de logistieke keten of online dienstverlening bij overheden. Mede dankzij de enorme bandbreedtes die gerealiseerd kunnen worden, vergroot 10 Gigabit glasvezel internet de efficiëntie én productiviteit voor veel ondernemingen.

Op iedere locatie beschikbaar

Met 10 Gigabit zakelijk glasvezel bewijst DataWeb definitief dat internet een stuk sneller kan dan bij andere providers nu het geval is. In veel bedrijven is een verbinding van 50 Mbit/s of minder nu heel gangbaar, en in buitengebieden mag je al blij zijn als de teller boven de 10 Mbit/s komt. DataWeb gelooft met snelheden van 10 Gbit/s, op elke denkbare locatie in Nederland, een goede invulling te geven aan de verbinding van de toekomst. Deze recordsnelheden zorgen er niet alleen voor dat bedrijven zijn voorzien van de benodigde bandbreedtes, maar garanderen ook optimale connectiviteit voor de gebruikers.

Over DataWeb

DataWeb biedt oplossingen voor bedrijven, overheden, scholengroepen en andere instellingen, die hoge garanties op uptime of meer bandbreedtes nodig hebben dan de huidige verbindingen maximaal kunnen leveren. DataWeb levert verbindingen met bandbreedtes van 10 Mbit/s tot en met 10 Gbit/s, met symmetrische up-/downstream snelheden en een hoge betrouwbaarheid.

DataWeb levert sinds 1994 dataverbindingen en is daarmee één van de eerste en oudste internetproviders van Nederland. Bovendien is DataWeb volledig zelfstandig en onafhankelijk en levert niet alleen zakelijk glasvezel, maar ook Dark Fiber en straalverbindingen op nagenoeg elke plek in Nederland, Europa en zelfs wereldwijd.