Geplaatst door Hinge

Dating-app Hinge is snelst groeiende dating-app in Nederland

31 oktober 2019, Amsterdam, Hinge, de dating-app die is ontworpen om te worden verwijderd, heeft in Noord-Europa (Nederland, Zweden, Denemarken en Ierland) een exponentiële groei doorgemaakt. Sinds de lancering in april zijn de downloads van Hinge in Nederland zelfs met meer dan 330% gestegen. De app is daarmee de snelst groeiende dating-app in het land.*

Hinge werd voor het eerst gelanceerd in 2012 en is de dating-app voor mensen die dating-apps juist willen verlaten. In de digitale wereld van vandaag zijn singles zo druk bezig met matchen dat ze vergeten echt contact te maken, in persoon, daar waar het er echt toe doet. Het is de missie van Hinge om dat te veranderen en de reden waarom de app specifiek ontworpen is om weer verwijderd te worden.

Op Hinge gelden geen regels, timers of spelletjesmechanismen. In plaats daarvan ontmoeten gebruikers alleen hun beste match, zodat ze unieke gesprekken kunnen hebben over wat ze delen op hun gedetailleerde profiel. De gesprekken worden geïnitieerd door de diverse ‘prompts’ in de app. Met de prompts worden gebruikers gemotiveerd om, ten behoeve van hun profiel, op bepaalde onderwerpen te reageren en vragen te beantwoorden. Informatie die ze wellicht niet zo snel zelf op hun dating-app profiel zouden plaatsen. Matches kunnen op deze prompts een comment achterlaten of ‘liken’. Op deze manier biedt Hinge, in tegenstelling tot andere apps, een natuurlijkere manier voor het vinden van een geweldige eerste date. De meest populaire prompt in Nederland is op dit moment ‘I am looking for…’. De prompt die in Nederland tot de meeste dates heeft geleid is ‘Worst fad I participated in…’. Momenteel leiden drie van de vier eerste dates op Hinge naar een vervolgdate en wordt er via de app om de vier seconden een nieuwe date gemaakt. Klik hier voor een uitgebreide analyse van de gebruikersdata van Hinge (van diverse steden) in Nederland.

Justin McLeod, CEO en oprichter van Hinge; “We zijn verheugd Hinge naar Nederland gebracht te hebben om zo nog meer mensen te helpen hun dating-apps voorgoed te verwijderen.” Justin McLeod laat met Hinge zien hoe technologie gebruikt kan worden om, in plaats van verslaving en isolatie aan te wakkeren, een diepere menselijke connectie mogelijk te maken. Als iemand die zelf met verslaving worstelde is hij faliekant tegen de spelmechanismen achter de meeste datings-apps, die gebruikers eigenlijk single houden. Justin begrijpt als geen ander dat het niet uitmaakt waar je verslaafd aan bent, een verslaving is een verslaving en kan iemands leven flink verwoesten. Zo heeft hij zelf ook geen sociale media of e-mail op zijn telefoon. Dit en zijn eigen ongelooflijke liefdesverhaal (verfilmd in de Amazon Prime Serie Modern Love) hebben Justin geïnspireerd singles te helpen iemand te ontmoeten die zo goed bij hen past dat ze dating-apps voorgoed kunnen verwijderen.