Industry Wire

Geplaatst door VanMoof

DCMN Amsterdam brengt de OOH campagne van e-bike merk VanMoof naar Europa en de Verenigde Staten

Amsterdam, 4 oktober 2021: de Amsterdamse tak van de Berlijnse growth marketing specialist DCMN, werkte met VanMoof aan de eerste wereldwijde OOH campagne voor het toonaangevende e-bike merk. De campagne startte deze zomer in 16 steden in Europa en de Verenigde Staten.

Het creatieve concept voor de campagne is door het interne designteam van VanMoof ontwikkeld en sluit aan bij de missie van het bedrijf: stedelijke mobiliteit opnieuw definiëren, het momentum van positieve verandering behouden en de volgende miljard mensen op de fiets krijgen.

VanMoof, dat recent een investering van $128 miljoen veiligstelde, vroeg DCMN relevante opties te selecteren en wereldwijd in grote steden de media boekingen te doen. Opvallende objecten werden gekozen waaronder street take-overs en grote handgeschilderde muren. De campagne startte in Nederland, Duitsland, het Verenigd Koninkrijk, Ierland en België. Later verplaatste de focus zich naar New York, San Francisco en Los Angeles. Aansluitend op de OOH campagne plande DCMN campagnes op TV in deze Amerikaanse steden en in Nederland en Duitsland.

DCMN en VanMoof maakte samen een shortlist van steden op basis van marktpotentie en lokale OOH-opties. Dit bracht de lijst terug naar 16 steden en maakte het mogelijk in elk van de steden grote opvallende objecten te boeken aangevuld met een stevige basis van standaard panelen om de campagne het nodige bereik en een gezonde contactfrequentie te geven. De speciale objecten waren steeds onderscheidend van aard. In Amsterdam bijvoorbeeld was VanMoof het eerste merk dat de hele Van Baerlestraat bij het Museumplein overnam, 6 tramhaltes kregen een wrap en alle CLP’s, Abri posters en digitale panelen werden geboekt. In het centrum van Berlijn, langs de Holzmarktstraße, verscheen een enkele langgerekte uiting langs een muur van meer dan 160 meter.

De eerste resultaten, zoals gemeten met DCAnalytics, de attributie tool van DCMN, laten een significante stijging van het aantal bezoekers aan de VanMoof website zien in alle campagne steden.

Deze tool maakt een voorspellend model op basis van een jaar aan websitedata voor de campagne stad en een groot aantal referentiesteden. Het model geeft het verwachte aantal website bezoeken weer voor de situatie zonder campagne, het verschil met de werkelijke response tijdens de campagne is het campagne effect.

Marc Dahmen, Lead Growth Strategist bij DCMN Amsterdam: “VanMoof heeft een reputatie als disruptor in de fietsenbranche. De status quo volgen is niet hoe ze hun product hebben ontwikkeld en ook niet hoe ze hun marketing aanpakken. Het is prettig om te werken met een team dat niet alleen gericht is op bereik en contactfrequentie maar heel nadrukkelijk ook op de impact van de campagne. Dit maakte het mogelijk om zeer unieke objecten toe te voegen aan het plan. De resultaten spreken voor zich waar het gaat om response maar het is ook duidelijk dat de boodschap van VanMoof het publiek goed bereikt heeft.”

Sebastian Mehldau, Head of Growth Marketing bij VanMoof, voegt hier aan toe: “voor VanMoof als toonaangevend e-bike merk is de straat de natuurlijke omgeving. Een grote OOH campagne in belangrijke steden was een logische keuze, vooral waar we aan ons netwerk van winkels en servicepunten werken. Een wereldwijde campagne in zoveel steden vergt veel planning en expertise. DCMN bleek voor ons de juiste partner.”

Bekijk een impressie van de campagne in deze video: https://vimeo.com/616974425

Over DCMN

DCMN (www.dcmn.com) is de growth marketing partner voor digitale ondernemingen en startups. De holistische, data-gedreven benadering van het bedrijf combineert technologie met de ervaring van experts om de toekomstige marktleiders te laten groeien.

Vanuit het hoofdkantoor in Berlijn en vijf internationale kantoren op drie continenten voorziet DCMN klanten van de instrumenten om efficiënt te groeien in hun thuismarkten en daarbuiten. Dat doen zij met creatie, media plannen of groeistrategieën. Dit alles wordt ondersteund met DCMN tools, gebaseerd op meer dan tien jaar ervaring.

DCMN, onafhankelijk en onder leiding van de eigenaren, is gestart in 2010 door Andreas Dengler en Matthias Riedl. Inmiddels heeft DCMN al bijna 400 merken geholpen met hun groei waaronder Fairphone, Emma Matras, Ring, Vinted, VanMoof en Wooga.

Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.

Deel dit bericht