Geplaatst door maincubes

DCspine sluit maincubes aan op haar 100Gbit network backbone

Het AMS01 datacenter van maincubes op Schiphol-Rijk is het eerste OCP Ready™ Datacenter in Continentaal Europa. Hiermee voert maincubes een unieke propositie ten opzichte van andere datacenters in Nederland en Europa. Recent heeft interconnectieplatform DCspine, maincubes AMS01 aangesloten op zijn netwerkbackbone.

“Door de modernisering van maincubes AMS01 heeft DCspine de vraag naar verbindingen naar maincubes zien toenemen. We zijn blij met de uitbreiding en verwachten snel de eerste klanten aan te sluiten.” geeft Jan Michiel Berkel, managing director van DCspine aan.

Joris te Lintelo, vicepresident van maincubes, vult aan: “maincubes is een sterk geconnecteerd datacenter. DCspine biedt met haar flexibele en snelle dienstverlening extra mogelijkheden aan onze klanten en prospects. Onze klanten kunnen hierdoor sneller live gaan en makkelijker hun IT-infrastructuur aanpassen vanuit of naar het maincubes datacenter.”

Overeenkomstige visie

DCspine en maincubes sluiten qua visie sterk op elkaar aan. maincubes positioneert zich als carrier neutraal datacenter met een sterke focus op Open Compute. Het Open Compute principe sluit naadloos aan op de Open Networking principes waar DCspine zich op baseert. De uitgangspunten van deze bewegingen, die gericht zijn op goede interconnectie met externe partijen, creëren een verhoogde flexibiliteit, efficiëntie en schaalbaarheid waardoor klanten betere prestaties en snellere innovatie kunnen bewerkstelligen.

OCP Ready

Als OCP Ready™ datacenter levert maincubes AMS01 de verbeterde flexibiliteit en prestaties van OCP naast de bestaande geavanceerde technologie, hogere vermogensdichtheden in kW en verbeterde energie-efficiëntie. maincubes bouwt voort op de belofte om de adoptie van OCP en innovatie voor datacenters te bevorderen. Het datacenter in Schiphol-Rijk is tevens de locatie van het Europese OCP Experience Center, waar CIO’s, CTO’s, ICT-managers en datacentermanagers zelf kunnen ervaren welke voordelen de principes van OCP bieden voor hun organisaties. In het Experience Center kunnen ze ook OCP-oplossingen testen en uitproberen voor hun specifieke situaties.

100Gbit netwerk

Het software gedefinieerde platform van DCspine biedt real-time connectiviteitsdiensten, op een nationale backbone met een capaciteit van ten minste 100Gbit. Sinds 2017 heeft DCspine meer dan 75 datacentra in Nederland en België met elkaar verbonden, meer dan 200 IT- en cloudproviders op het netwerk verwelkomd en de maximale capaciteit in bepaalde delen van het netwerk opgewaardeerd naar 400Gbit.

——

Over maincubes

maincubes maakt deel uit van de Duitse investeerder en vastgoedontwikkelaar Art-Invest, onderdeel van het Duitse bouwconglomeraat Zech Group. maincubes heeft datacenters in Frankfurt en Amsterdam en is in staat om colocatiediensten te leveren en ecosystemen te beveiligen voor de digitale toekomst van klanten in verschillende bedrijfstakken. Via het secureexchange® digitale platform kunnen klanten en partners van maincubes wereldwijd gebruik maken van IT-diensten zoals IoT, (cyber)beveiliging en connectiviteit, alsmede cloud services om hun zakelijke mogelijkheden uit te breiden. maincubes biedt veilige, efficiënte en gebruiksvriendelijke diensten – en een veilig thuis voor uw data.

Voor meer informatie over maincubes, ga naar: https://www.maincubes.com/nl/

Over DCspine

DCspine, onderdeel van Eurofiber Group, is een interconnectieplatform dat geautomatiseerde connectiviteit met hoge bandbreedte biedt tussen 75+ datacenters in Nederland en België. Met zijn software gedefinieerde netwerk biedt het de mogelijkheid om binnen enkele uren een nieuw, veerkrachtig netwerk tussen datacenters en naar de cloud te creëren. DCspine verbindt bedrijven en organisaties met de diensten die ze nodig hebben, wanneer ze die nodig hebben. Het kan worden gezien als een “virtuele meet-me room” voor alle verbonden datacenters, waardoor connectiviteit tussen verschillende datacenters net zo eenvoudig wordt als connectiviteit binnen één datacenter.

Voor meer informatie over DCspine, ga naar: https://www.dcspine.nl