Dentsu Creative Amsterdam lanceert DC PR: we bouwen credibility
Amsterdam, 2 december 2025 – Dentsu Creative Amsterdam kondigt de lancering aan van DC PR, de nieuwe geïntegreerde PR-shop die merken helpt hun credibility te versterken in plaats van enkel hun zichtbaarheid te vergroten. Daarmee speelt het Amsterdamse bureau in op een veranderende behoefte in de markt, waar merken niet enkel meer gezien willen worden, maar ook vertrouwd door hun publiek.
DC PR maakt onderdeel uit van Dentsu Creative Amsterdam en is vanaf het begin betrokken bij strategische keuzes, creatieve afslagen en mediaplanning, waar doorgaans veel andere PR bureaus op later moment worden aangehaakt. Binnen het geïntegreerde Dentsu-model vormt PR samen met strategie, creatie en media de groeimotor achter merken. PR is daarin niet het eindpunt van een traject, en een waardevolle schakel in het realiseren van merk- en organisatiedoelstellingen.
“De wereld heeft niet meer PR nodig, maar wél meer echte daden,” zegt Xanne Liebregts, Head of PR bij Dentsu Creative Amsterdam, voorheen werkzaam bij ACE PR (Glasnost). “Merken kunnen geweldige campagnes maken, maar als hun gedrag, bedrijfsvoering of mensen dat verhaal niet ondersteunen, verdwijnt de impact. Door DC PR onder hetzelfde dak te brengen als de getalenteerde verhalenmakers van Dentsu Creative, zorgen we dat de eerlijke verhalen niet alleen gehoord worden, maar ook blijven hangen.
”In een tijd waarin consumenten dagelijks overspoeld worden door content en hun aandacht steeds verder versnipperd raakt en niemand meer ziet wat echt of nep is, wordt het steeds lastiger om je als merk te onderscheiden. Traditionele media blijven relevant, maar de gesprekken die ertoe doen, vinden vandaag de dag ook plaats in digitale communities: van Reddit tot Discord en Substack.
“Aandacht is te koop, impact niet,” zegt Sven Vening, CEO van Dentsu Creative Amsterdam. “We zagen dat we meer en meer vraagstukken van opdrachtgevers kregen waar PR in de kern van de oplossing zou passen. En als we dat mixen met onze campagne, social, creators, media en influencers specialisten weet ik zeker dat we nog beter een verhaal kunnen bouwen en onderbouwen”.
— EINDE PERSBERICHT —
De nieuwe afdeling biedt een breed scala aan diensten waarmee merken hun credibility kunnen opbouwen, beschermen en versterken:
● Earned media relations – merkvertrouwen versterken via gerichte verhalen
● Purpose positioning – merkwaarden verbinden met culturele en maatschappelijke thema’s
● Thought leadership – positioneren van merken en experts als credible voices
● Community engagement – activeren van communities via events, partnerships en co-creatie
● Stakeholder management & employer branding – beschermen van reputatie en medewerkers begeleiden richting merkambassadeurs
● Reputation monitoring – signaleren risico’s en kansen voor credibility
Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.