Industry Wire

Geplaatst door DEPT

DEPT® benoemt nieuwe Global Chief Client & Growth Officer

Amsterdam, 16 september 2024 – Digitaal bureau DEPT® heeft Andrew Dimitriou, een zwaargewicht in de industrie, aangesteld als Global Chief Client & Growth Officer en partner van het bedrijf. In deze rol overziet hij de wereldwijde groei, marketing, en klantrelaties, met de nadruk op het leveren van innovatieve klantervaringen, campagnes en oplossingen die nieuwe standaarden zetten in het volgende tijdperk van AI. Dimitriou sluit zich tevens aan bij het executive team van DEPT®.

“Als iemand met een achtergrond in de creatieve wereld ben ik onder de indruk van DEPT®’s vermogen om langdurige partnerships op te bouwen en groei te realiseren voor enkele van ’s werelds meest prominente merken, zoals eBay, Google en Netflix. Onze gesprekken hebben laten zien hoe DEPT® op unieke wijze technologie en marketing voor klanten samenbrengt, met name door het gebruik van data en AI. Dit is waar de toekomst van onze sector naartoe gaat, en DEPT® neemt hierbij de voortrekkersrol. Ik kijk er enorm naar uit om bij te dragen aan deze volgende groeifase,” aldus Andrew Dimitriou.

Met meer dan 25 jaar ervaring in wereldwijde reclame-netwerken heeft Andrew bewezen bedrijven op wereldwijde schaal te kunnen transformeren, met een focus op Noord- en Latijns-Amerika, Azië en Europa. Hij leidde klantenteams voor topmerken in FMCG, gezondheidszorg en technologie. De afgelopen zeven jaar was hij CEO van VMLY&R voor EMEA, waar hij leiding gaf aan een team van 4500 medewerkers. In 2021, 2022 en 2023 werd hij genomineerd als Campaign Agency Leader of the Year. Vanuit zijn standplaats in Europa zal Andrew rapporteren aan DEPT®’s Global CEO, Dimi Albers.

“Andrew is een echte leider, hij snapt onze diensten door en door en heeft jarenlange ervaring met klanten op wereldniveau. Daarnaast is hij charismatisch en empathisch, iemand die gaat voor een cultuur van creativiteit en innovatie. Ik kijk er enorm naar uit om met hem samen te werken, verder te bouwen op ons succes en te zorgen dat onze klanten daar maximaal van profiteren,” aldus Dimi Albers, Global CEO van DEPT®.

DEPT® is een wereldwijd digitaal bureau dat technologie en marketing moeiteloos samenbrengt. Met een unieke mix van vakmanschap, creativiteit en strategie helpen ze klanten hun doelen sneller te bereiken en voorop te blijven in een wereld die continu verandert. Dankzij de jarenlange ervaring in data, automation en machine learning zien ze volop kansen in het tijdperk van AI-transformatie en gebruiken ze de nieuwste technologieën om merken vooruit te brengen.

In de afgelopen twee jaar heeft DEPT® zeven bureaus toegevoegd en een flinke groei doorgemaakt, met een omzetstijging van meer dan 200%. Dit succes komt vooral door hun AI-diensten; inmiddels komt 50% van hun €500M+ omzet uit AI-oplossingen. Met prijzen als Webby’s en Lovie’s Agency of the Year, Campaign US Digital Innovation Agency of the Year, en Digiday’s EMEA Agency of the Year, blijft het B-Corp-gecertificeerde bureau de standaard zetten in de digitale industrie.

– EINDE –

Over DEPT®: Wij zijn een global digital agency die baanbrekende technologie en marketing gebruikt om merken te helpen voorop te blijven lopen. DEPT® creëert end-to-end digitale ervaringen op een wereldwijde schaal met een boutique cultuur. DEPT®’s team van meer dan 4.000+ digitale specialisten werkt verspreid over meer dan 30 kantoren op 5 continenten en voor topmerken als Google, bol, Philips, Eneco, Univé verzekeringen, Just Eat Takeaway, Otrium en meer. Het bureau is klimaatneutraal en B Corporation gecertificeerd sinds 2021 en zet zich in voor een positieve impact op de wereld. www.deptagency.com

 

 

 

Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.

Deel dit bericht