DEPT® maakt bol.com zomercampagne voor alle zomerspetters

De waterkant doet iets met de mens. Zodra we in de buurt van water komen, verandert ons gedrag: kleding mag uit, we spelen weer als kind en generen ons allerminst. Dat is vrijheid! Met deze campagne wil bol.com iedereen inspireren om dat vrije gevoel te pakken en deze zomer op eigen manier lekker te spetteren. Want met de juiste voorbereiding kan iedereen zich ontpoppen tot zomerspetter.
Chung Hwa Chao, communicatiemanager bij bol.com: “Het maakt natuurlijk niets uit wat je leeftijd, afkomst of gesteldheid is – iedereen mag zichzelf vrijgeven. Daarom willen we met deze campagne een reeks hele diverse mensen in het zomerzonnetje zetten in uiteenlopende online video’s en OOH.”
Vrijheid
De tv-commercial is geïnspireerd op een iconische reclame waarin een zeehond wordt vrijgelaten, met klassieke bol.com-twist. Rob Voortman, creative director bij DEPT®: “Toen ons creatieve topteam met dit script kwam, vonden we het idee in al zijn eenvoud gelijk al grappig. Tegelijkertijd willen we dat iedereen zich vrij voelt, daarom besloten we in samenspraak met bol.com absoluut niet met wilde dieren te werken. Zo werd de uitvoering een behoorlijk uitdaging. Gelukkig is bol.com een klant die ons hierin vertrouwt en vrijheid gaf om het alsnog tot een geweldig resultaat te brengen.” De zeehond in de TVC is dan ook volledig CGI gemaakt door Postoffice. Het model is gebaseerd op een echte zeehond van Pieterburen die inmiddels is vrijgelaten.
Hulp van Zeehondencentrum Pieterburen
Omdat hun zeehond model stond voor deze commercial, is er veel aan het Zeehondencentrum te danken. Om te zorgen dat echt alle zomerspetters zich vrij voelen dit jaar, heeft bol.com als dank drie echte zeehonden ‘geadopteerd’ door hun vrijlating te bekostigen. Ook zal er een aparte online video gemaakt worden met een speciale doneer-optie aan het Zeehondencentrum. Zelfs de campagnemuziek – Door DEPT® en 22Ghosts geschreven en geproduceerd – is gedoneerd aan Pieterburen, om gratis door hen te gebruiken voor een volgende campagne.
Waar is deze campagne te zien?
De zomerspettercampagne wordt uitgerold op tv, radio, online en in buitenreclame in zowel Nederlands als België. Om de jongere doelgroep nog beter te bereiken is er ook specifieke content ontwikkeld voor TikTok, Snapchat, YouTube Shorts.
– EINDE PERSBERICHT –
Credits:
Opdrachtgever: bol.com, Chung Hwa Chao, Esmee Blom, Niels Moes, Danielle Snoeij, Maarten van Es, Vincent van Bemmel, Isaac Diepenhorst
Bureau: DEPT®
Creatie: Luuk van de Put en Jurre van de Ven, Luca Mascini, Guylou Werner, Quinten Popma
Creative Director: Rob Voortman
Strategie: Willem Maijvis
Account & Project management: Liselot Claeys, Robin Bau Santos, Fleur Corman
Producers: Friso de Ronden, Mehdi Assem
Productiemaatschappij: DPPLR
Regisseur: Nils Vleugels en Victoria Warmerdam
Producer: Leilany Sanz
VFX: Postoffice
Muziek: 22Ghosts
Sound: Earforce
Edit: Tobias Cornelissen
Grading: Ruben Labree
Mediabureaus: Mindshare en Dentsu
Over DEPT®: Wij zijn een global digital agency die baanbrekende technologie en marketing gebruikt om merken te helpen voorop te blijven lopen. DEPT® creëert end-to-end digitale ervaringen op een wereldwijde schaal met een boutique cultuur. DEPT®’s team van meer dan 4.000+ digitale specialisten werkt verspreid over meer dan 30 kantoren op 5 continenten en voor topmerken als Google, bol.com, Philips, Eneco, Univé verzekeringen, Just Eat Takeaway, Otrium en meer. Het bureau is klimaatneutraal en B Corporation gecertificeerd sinds 2021 en zet zich in voor een positieve impact op de wereld. www.deptagency.com
Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.