Dept uitgeroepen tot Bureau van het Jaar

AMSTERDAM – 30 september 2020 – Vandaag vond de Stichting Adverteerdersjury Nederland (SAN) awardshow plaats, waarin de beste adverteerders, bureaus, cases en campagnes beloond zijn met welbekende Accenten. Tijdens de live stream awardshow is digital agency Dept benoemd tot Bureau van het Jaar 2019, door de grote sprongen dat het op zakelijk, creatief en strategisch gebied heeft gemaakt met klanten als Sire, Eurojackpot, Uber Eats, Hasbro, bol.com en Univé.
Dept stond voor het tweede jaar op rij op de SAN ABC Shortlist en is het eerste digital agency dat deze titel heeft gewonnen. Uit de virtuele handen van Frits Sissing werd Dept geroemd om de voortgang op het gebied van creatie en de manier waarop het zich als digitaal bureau onderscheidt. Volgens de jury: “Dept laat zien dat je ook in een moeilijke tijd een positie kunt veroveren. Dept is volwassen geworden, zonder de sprankeling van een nieuw geluid en een nieuw bureau te verliezen. Een bureau dat met passie en overtuiging bouwt aan creatieve vernieuwing door gebruik te maken van innovatieve technologie en relevante data-integratie. Een bureau dat luistert, samenwerkt met klanten en daarmee op alle fronten scoort. Kortom, op Dept kun je bouwen.”
“We zijn in het afgelopen jaar zowel creatief als zakelijk hard gegroeid,” vertelt Dimi Albers, CEO van Dept. “Ik ben dan ook super trots op het team dat hard heeft gewerkt om samen met onze klanten verhalen, campagnes en producten te creëren die – ook in tijden van het nieuwe normaal – de juiste impact maken. In 2015 zijn we gestart met het bouwen van een bureau wat creativiteit, technologie en data integreert. Het winnen van Agency of the Year is voor ons opnieuw een bevestiging dat deze visie de juiste is geweest.”
Rens Verweij, head of strategy bij Dept: “2019 is voor ons een ‘game changer’ geweest. Het is ons gelukt om merkverhalen consistent door te vertalen naar alle touchpoints met de doelgroep; TVC’s, out-of-homes, fysieke producten, apps, voice apps, noem maar op. Dat hebben we met onze huidige klanten gedaan, maar gelukkig hebben we ook veel nieuwe klanten mogen verwelkomen met eenzelfde visie op het vak. We zijn superblij dat onze holistische kijk wordt gezien én gewaardeerd door onze vakgenoten.”
Naast dat Dept de titel Bureau van het Jaar heeft bemachtigd, mocht het ook met Nerf een Accent in de categorie ‘Durables’ in ontvangst nemen voor de campagne ‘This is how we play’. Samen met bol.com is het digital agency genomineerd in de categorie ‘Retail’ voor Het Grote Speelgoedboek.
Hi, wij zijn Dept – digital agency voor creativiteit, technologie en data. Wij helpen onze klanten met het bouwen en versnellen van hun digitale business door leidende digitale producten, diensten en campagnes te ontwikkelen. In Nederland werkt ons team van 500 Depsters dagelijks vol trots voor prachtige merken als bol.com, Eneco, Bugaboo, ABN AMRO, Univé verzekeringen en De Nederlandse Loterijen. https://www.deptagency.com/nl-nl/
Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.