Industry Wire

Geplaatst door Dept

Dept wint vier Esprix Awards met bol.com en SIRE

Vandaag zijn de winnaars van de Esprix Awards aangekondigd. Deze vakprijs voor beste marketingcommunicatie campagnes beoordeelt ingezonden cases even zwaar op creativiteit als op effectiviteit. Digital agency Dept is vier keer genomineerd en mocht uiteindelijk drie bronzen en een zilveren award in ontvangst nemen voor de campagnes met SIRE en bol.com. Met deze vier awards voert Dept dit jaar het bureau klassement aan.

Het team van Esprix kwam persoonlijk langs op het Amsterdamse kantoor van Dept om de prijzen op afstand aan te kondigen en te overhandigen.

De zilveren award is uitgereikt aan de ‘Hulppiet’-campagne van bol.com in de categorie ‘Experimential’. De campagne bracht de Sinterklaas-magie tot leven: het voice-gestuurde Sinterklaasverhaal dreef gepersonaliseerde interactie via de Google Assistant. Duizenden kinderen schoten afgelopen jaar de goedheiligman te hulp bij het gepersonaliseerde avontuur.

Samen met bol.com heeft het digital agency ook een tweede award in de wacht gesleept, namelijk  in de categorie ‘E-tail, retail e-commerce’ voor de ‘Speelgoedboek’-campagne. Het online boek liet het hart van kinderen sneller kloppen door ouderwets bladerplezier te creëren met extra opdrachten, wensenlijstjes en stickers. Een perfecte combinatie van offline avontuur en online gebruiksvriendelijkheid.

De ‘Waardeer het, Repareer het’-campagne van SIRE heeft twee bronzen awards verdiend in de categorieën ‘Durables’ en ‘Charity & not for profit’. De campagne bracht blijvende gedragsverandering en daarmee groeide het maatschappelijke besef dat je kapotte spullen (vrij gemakkelijk) kan repareren en hergebruiken. Als onderdeel van de campagne ontwikkelden SIRE en Dept de voice-gestuurde website www.repareerhet.nl, waar gebruikers stapsgewijs begeleid worden bij het repareren van kapotte spullen.

“Ook willen we onze klant Zeeman feliciteren als meest bekroonde merk dit jaar. Terechte winnaar met een briljant concept van Persuade, we zijn trots dat we met de technische realisatie een steentje hebben mogen bijdragen aan dit succes”, geeft Dept verder aan.

Wij zijn Dept – een internationale agency met meer dan 1.500 ervaren denkers & doeners. Eén agency waar creativiteit, technologie en data samenkomen. Wij helpen met het opnieuw uitvinden & versnellen van jouw digitale werkelijkheid door het creëren van ervaringen die mensen willen en organisaties nodig hebben. www.deptagency.com

Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.

Deel dit bericht