Geplaatst door Devoteam

Devoteam lanceert Digital Identity Fabric: identiteits- en toegangsbeheer als een dienst

Informaticadienstverlener Devoteam heeft een aanbod ontwikkeld waardoor ondernemingen hun Identity & Access Management (IAM) kunnen uitbesteden. Het aanbod heet Digital Identity Fabric en bestaat uit software van ForgeRock plus dienstverlening van Devoteam. Het wordt beschikbaar in alle landen waar Devoteam actief is, waarbij de focus zal liggen op de Benelux, Duitsland, Oostenrijk en Zwitserland. Digital Identity Fabric werd ontwikkeld in het internationale ForgeRock-kenniscentrum van Devoteam dat gevestigd is in België en Duitsland.

“Wanneer consumenten digitale diensten gebruiken, zijn hun beleving en vertrouwen cruciaal voor het succes ervan”, aldus Olivier Naveau, hoofd van de Digital Identity-afdeling bij Devoteam. “Ondernemingen moeten snel nieuwe diensten kunnen lanceren die de klant volledig kan vertrouwen. Daarom kan men bij ons het identiteits- en toegangsbeheer uitbesteden. Voor vele bedrijven is IAM tot nu een remmende factor.”

“Digital Identity Fabric maakt onze klanten heel flexibel zonder in te boeten aan IAM”, zegt Naveau. “Ze kunnen snel digitale diensten lanceren die de identiteitsdiensten van de nieuwe Fabric gebruiken. Tegelijk is er een mogelijkheid om geleidelijk hun bestaande IAM te integreren of te migreren naar de Fabric, die op die manier na verloop van tijd hun enige en complete IAM-software wordt. Bij voorkeur laten we klanten de software van ForgeRock gebruiken in de cloud. Ze kunnen kiezen voor Amazon, Microsoft of Google. Daarnaast zijn ook private clouds en hybride set-ups mogelijk. De diensten die we leveren, zijn onder meer iteratieve Assessment-, Delivery- en Operations-pakketten om de mogelijkheden van de Fabric te vergroten.”

Devoteam richt zich met Digital Identity Fabric onder andere op banken, verzekeringsmaatschappijen, ziekenfondsen, overheidsdiensten, e-commercebedrijven, nutsbedrijven, ondernemingen uit de media, telecom en professionele dienstverlening.

Organisaties die voor hun IAM momenteel al werken met Devoteam, zijn onder meer de federale overheidsdiensten Beleid en Ondersteuning, Financiën en Justitie, verzekeraar Athora (voorheen Generali) en Onafhankelijke Ziekenfondsen. Digital Identity Fabric is compatibel met het identiteits- en toegangsbeheer dat deze organisaties al hebben.

“De Digital Identity Fabric kan je inzetten ter ondersteuning van je nieuwe diensten die je dringend wil lanceren en nadien voor je bestaande diensten”, zegt Naveau. “Vergelijk het met een chassis waar je onderdelen aan kan toevoegen terwijl je het al gebruikt.”