Geplaatst door DigiCert

DigiCert neemt IoT-beveiligingsbedrijf Mocana over

Amsterdam, 19 januari 2022 – DigiCert, de toonaangevende leverancier van TLS/SSL-, IoT- en andere PKI-oplossingen die wordt ondersteund door Clearlake Capital Group, Crosspoint Capital en TA Associates, maakte vandaag de overname bekend van Mocana, een leverancier van cybersecurity voor het Internet of Things (IoT). De combinatie van DigiCert- en Mocana- technologieën biedt een zeer compleet platform voor IoT-fabrikanten en -operators, waarmee zij de beveiliging van hun apparatuur gedurende de volledige levenscyclus kunnen beheren. De voorwaarden van de transactie zijn niet openbaar gemaakt.

Met deze overname vergroot DigiCert haar aandeel in de snel groeiende IoT-markt. Volgens IDC zal het aantal verbonden apparaten in 2025 zijn opgelopen tot zo’n 55 miljard. Dat zal voornamelijk het gevolg zijn van zakelijke investeringen in IoT-platformen, die binnen bedrijven moeten zorgen voor meer operationele efficiëntie, digitale transformaties en concurrentievoordelen.

‘De beveiliging van het IoT is altijd al een uitdaging geweest’, vertelt John Merrill, CEO van DigiCert. ‘De overname van Mocana past bij onze inspanningen op het gebied van digitaal vertrouwen, iets wat hard nodig is in de IoT-markt nu er steeds meer slimme apparaten bij komen in onze persoonlijke en zakelijke levens. We zijn er dan ook trots op dat we onze klanten kunnen voorzien van ons geïntegreerde platform en verwelkomen de expertise van Mocana op het gebied van IoT-technologie, industrie en productie.’

‘Onze strategische samenwerking met Mocana bestaat al jaren en hun bijdrage aan ons productportfolio is erg waardevol’, aldus James Kline, Senior Director of Program Management van ABB Inc. ‘Wij zijn blij met de betrokkenheid van DigiCert en hun expertise op het gebied van IoT-beveiliging.’

De combinatie van DigiCert en Mocana biedt klanten een manier om de identiteit van apparaten te beheren, verbindingen te beveiligen, ongewenste manipulatie van apparaten te voorkomen en firmware en instellingen veilig en op afstand te updaten. Het end-to-endplatform vermindert het aantal kwetsbaarheden en speelt een rol bij de digitale transformatie, die mogelijk wordt gemaakt door de samenvoeging van informatietechnologie (IT) en operationele technologie (OT).

‘Mocana is verheugd om deel uit te maken van het DigiCert-team’, aldus de CTO van Mocana, Srinivas Kumar. ‘Samen kunnen we de uitdagingen van IoT-beveiliging op een unieke manier het hoofd bieden. Dat doen we door de chips al vanaf de productie te beschermen met ingebouwde beveiliging en de communicatie met geïnstalleerde apparaten, voor bijvoorbeeld het updaten van firmware, goed te beveiligen.’

Over DigiCert, Inc.
DigiCert is de wereldwijd toonaangevende leverancier van TLS/SSL-, PKI- en IoT-oplossingen voor digitaal vertrouwen in gegevens, apparaten, code, documenten en gebruikers. Het DigiCert ONE™-platform is de moderne benadering van PKI-beheer van DigiCert. DigiCert ONE is geschikt voor alle scenario’s waarin certificaten worden gebruikt voor beveiliging en biedt flexibel, schaalbaar en geautomatiseerd workflowbeheer met onder andere het bekroonde CertCentral® voor het beheer van TLS-certificaten. Ga voor het laatste nieuws en updates over DigiCert naar digicert.com of volg @digicert.

Over Clearlake

Clearlake Capital Group, L.P. is een investeringsmaatschappij die is opgericht in 2006 en diverse private-equityfirma’s en kredietbedrijven exploiteert. Het bedrijf heeft een sterk sectorgerichte aanpak en werkt samen met ervaren managementteams om langetermijnkapitaal beschikbaar te maken voor dynamische bedrijven die baat kunnen hebben bij O.P.S.®, Clearlake’s methode voor het doorvoeren van operationele verbeteringen. De doelsectoren van de firma zijn technologie, industrie en consumenten. Clearlake beheert momenteel ruim 60 miljard aan assets en de senior investeerders van het bedrijf hebben al meer dan 300 investeringen begeleid. Het bedrijf heeft kantoren in Santa Monica en Dallas. Meer informatie is te vinden op www.clearlake.com en Twitter @ClearlakeCap.

Over Crosspoint Capital

Crosspoint Capital Partners is een private-equityfirma die met name actief is op het gebied van software voor cybersecurity, privacy en infrastructuur.  Crosspoint heeft een groep zeer succesvolle operators, investeerders en experts samengesteld die de samenwerking zoeken met leveranciers van essentiële technologieën en op zoek zijn naar een gedifferentieerd rendement.  Crosspoint heeft kantoren in Menlo Park, Californië en Boston, Massachusetts.  Ga voor meer informatie naar www.crosspointcapital.com.

Over TA Associates

TA Associates is een toonaangevende private-equityfirma. Het bedrijf richt zich op vijf sectoren: technologie, gezondheidszorg, financiële dienstverlening, particuliere en zakelijke dienstverlening. TA investeert in winstgevende bedrijven met kansen voor duurzame groei. Wereldwijd heeft TA al in meer dan 550 bedrijven geïnvesteerd. De aanpak van TA is gericht op de lange termijn. Het bedrijf investeert als meerderheids- of minderheidsaandeelhouder en zet zijn strategische middelen in om managementteams te helpen met het opbouwen van duurzame waarde in hoogwaardige groeibedrijven. Sinds de oprichting in 1968 heeft het bedrijf al 47,5 miljard dollar aan kapitaal geïnvesteerd. De 100 medewerkers van het bedrijf bevinden zich in Boston, Menlo Park, Londen, Mumbai en Hongkong. Ga voor meer informatie over TA Associates naar www.ta.com.