Geplaatst door Visma Connect

DiLX brengt Loginex Carbon Intelligence van UC Group en Visma naar Europa

DiLX, de vooraanstaande leverancier van digitale transformatie voor de logistieke sector, brengt samen met UC Group en Visma het SaaS-platform Loginex Carbon Intelligence naar de Europese markt. Loginex Carbon Intelligence is een Carbon Footprint Calculator voor de logistieke sector die partijen in staat stelt om CO2-metingen te doen op basis van daadwerkelijke transport- en brandstofinformatie, deze te analyseren en toe te wijzen.

Dankzij deze strategische samenwerking is Loginex nu beschikbaar in alle Europese landen en dankzij de geavanceerde integraties van DiLX ook voor de meest gebruikte TMS- en ERP-systemen. De samenwerking tussen de drie bedrijven komt tegemoet aan de toenemende vraag naar nauwkeurige CO2-gegevens, die noodzakelijk zijn om te voldoen aan de strikte rapportage-eisen van de Corporate Sustainability Reporting Directive (CSRD).

“Deze innovatie is de nieuwe maatstaf voor de industrie,” aldus Martijn Koch, CCO van DiLX. “We stellen logistieke bedrijven, de retail en vooral ook de maakindustrie in staat om niet alleen aan hun rapportageverplichtingen te voldoen, maar ook significante verbeteringen door te voeren op het niveau van orders en klanten.”

De combinatie biedt een oplossing voor de uitdagingen rond databeschikbaarheid en datakwaliteit, essentieel voor betrouwbare en compliant CO2-rapportages. Het Loginex Carbon Intelligence Platform staat centraal met geavanceerde integraties met de grote ERP-systemen en TMS-leveranciers door DiLX . UC Group maakt het in de samenwerking mogelijk om de strategische consultancy en implementatieondersteuning te leveren.

“Dankzij de krachtige combinatie van de technologische expertise van DiLX, de software van Visma en de diepgaande kennis van supply chain processen van UC Group, kunnen bedrijven nu de volgende stap zetten in duurzaamheid,” aldus Pascal van Beek, oprichter van UC Group.

Sander Odijk, Managing Director Visma Connect: “Loginex Carbon Intelligence is een innovatieve oplossing voor een vraagstuk waar vrijwel alle partijen in de logistiek mee kampen: het registreren, berekenen en analyseren van CO2-uitstoot. Dankzij de samenwerking met DiLX brengen we deze oplossing nu naar heel Europa en integreren we met de grote, meest gebruikte ERP-systemen.”

———————————————————————————–

Over DiLX: DiLX is een vooruitstrevend technologiebedrijf dat hoogwaardige digitale oplossingen biedt om de logistieke operaties van hun klanten te transformeren en te optimaliseren.

Over Visma Connect:Visma Connect, een dochteronderneming van het gerenommeerde Visma, is een dynamische ICT-dienstverlener met een focus op hoogwaardige informatie-uitwisseling. Met een team van 115 experts bieden we oplossingen voor overheidspartners en bedrijven, gericht op een efficiënte en duurzame samenleving. Als pioniers in veilige informatie-uitwisseling sinds 2006, leveren we software, expertise en diensten voor een datagedreven wereld, ondersteund door de kracht van de Visma Group.

Over UC Group: UC Group staat bekend om hun innovatieve benadering van supply chain management en hun vermogen om duurzame groei en operationele excellentie te realiseren.