Dimension Data lanceert Cloud Private Network Connection-services voor zijn wereldwijde cloud

Barneveld, 24 maart 2014 – ICT-dienstverlener Dimension Data lanceert zijn Cloud Private Network Connection-service (CPNC). De oplossing is een add-on op de publieke, private en managed hosting clouddiensten van Dimension Data. CPNC-diensten stellen klanten in staat om een aparte, ‘dedicated’ netwerkconnectie te maken tussen hun eigen netwerk en de Managed Cloud Platform-locaties (MCP) van Dimension Data. Dit biedt betere prestaties en meer controle over en veiligheid van hun data in de cloud.

De CPNC-diensten zijn ideaal voor zorgorganisaties, retailers, financiële dienstverleners en overheden die een veilige en naadloze verbinding willen met de MCP’s van Dimension Data zonder gebruik van het publieke internet. Daarnaast is het interessant voor partijen die op zoek zijn naar een hogere netwerkdoorvoer en een betere netwerkervaring.

Dimension Data biedt twee opties voor klanten die wereldwijde hoogwaardige en veilige toegang nodig hebben tot hun cloud- en managed hosting-omgevingen bij Dimension Data, zonder gebruik van het publieke internet:

• Direct Connect – toegang tot een eigen, aparte fysieke poort op een MCP-locatie met een snelheid van 1Gbps
  • Private Connect – toegang tot een virtuele poort via een MPLS-partner met flexibele snelheidsopties.

Gerard Florian, Director of Product Management bij de Cloud Business Unit van Dimension Data: “CPNC biedt de beveiliging, connectiviteit en responsiviteit die bedrijven gewend zijn van hun eigen WAN’s en LAN’s. Organisaties overal in de wereld hebben behoefte aan dit type aparte verbindingen met cloudservices. Dat geldt voor prestaties die cruciaal zijn om kostenbesparingen te realiseren, voor hogere netwerkdoorvoer of consistentie in gebieden waar bandbreedte duur of onbetrouwbaar en voor het garanderen van quality of service en betere beveiliging.”

CPNC biedt bedrijven niet alleen meer controle over hun WAN-infrastructuur wanneer zij verbinding maken met Public Cloud-, Private Cloud CaaS- of Managed Hosting-services. De service biedt ook een zeer hoogwaardige en snelle netwerkervaring aan eindgebruikers zonder zorgen over onvoorspelbare internetconnecties. De nieuwe service ondersteunt verschillende toegangsmethodes waaronder glasvezel, Ethernet en MPLS. Daardoor hebben bedrijven flexibiliteit in het kiezen van de service die het best past bij hun eisen en geografische locaties. Voor bedrijven die servicecontinuïteit als hoogste prioriteiten hebben, is er ook de optie van een connectie op twee aparte poorten voor hogere redundantie.

Beschikbaarheid
Klanten kunnen per direct Direct Connect en Private Connect CPNC-diensten bestellen voor toegang tot MCP-locaties in Santa Clara en Ashburn (VS), Amsterdam, Londen, Sydney en Melbourne, Tokyo, Hong Kong en Johannesburg.

Voor meer informatie over de cloud computing services en tarieven van Public Cloud:cloud.dimensiondata.com/saas-solutions/services/public-cloud/pricing.

Over Dimension Data
Dimension Data plc., opgericht in 1983, is een leverancier van ICT-services en -oplossingen, die gebruik maakt van zijn technologie-expertise, wereldwijde mogelijkheden voor service- en dienstverlening, en ondernemingskracht om de bedrijfsambities van zijn klanten waar te maken. Dimension Data is lid van de NTT Group. Meer informatie is beschikbaar op http://www.dimensiondata.com/nl-NL.