Industry Wire

Geplaatst door TopShoe.nl

Directie opvolging TopShoe.nl

Nieuwegein, 6 juli 2017

Als je deelt heb je meer. Dit was een van de grondgedachten van Han Landman toen hij in 2011 het initiatief nam voor TopShoe.nl. Hoewel e-commerce sinds 2000 ingeburgerd raakte was het voor betrokkenen in de schoenenbranche nog ondenkbaar om schoenen online te verkopen. Nu in 2017 is inmiddels sprake van hevige concurrentie en wordt er in schoenen en lifestyle voor bijna 1 miljard online gekocht.

Net als in de schoenenbranche zijn er behoorlijk wat ontwikkelingen binnen TopShoe.nl de revue gepasseerd. In den beginne natuurlijk het opzetten van een backoffice en webshop, de start van het online schoenen verkopen waarbij de fulfilment volledig door de aangesloten winkeliers werd en nog steeds wordt verricht. Later werd met vernieuwde technieken de mobiele gebruiker omarmt. Er kwamen webzuilen waarbij in fysieke winkels men over het online assortiment kon beschikken. Vorig jaar stapte ANWR-GARANT Nederland in als grootaandeelhouder waarbij de synergie tussen de leveranciers en de winkeliers beter gefaciliteerd kunnen worden.

De omzet stijgt nog steeds met dubbele groeicijfers en de technologie breidt zich steeds verder uit. De opbouw is gerealiseerd en de volgende fase van expansie dient zich aan. Het is het moment waarop Han Landman het stokje doorgeeft aan de volgende generatie maar betrokken zal blijven om zijn geesteskind te koesteren. Sjef van Stratum was inmiddels directeur als vertegenwoordiger van de winkeliers. Maurice van Franck treed namens ANWR-GARANT Nederland toe als directeur. Met zijn jarenlange ervaring in de e-commerce, finance en marketing heeft TopShoe een ideale combinatie van ervaring van de schoenenmarkt en de online markt.

Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.

Deel dit bericht