Geplaatst door Thuisbezorgd

Dit zijn de beste bezorgrestaurants van Nederland volgens de Thuisbezorgd.nl Awards 2020

Na een bewogen jaar voor de Nederlandse horeca, heeft Thuisbezorgd.nl gisteren restaurants bekroond voor hun harde werk, toewijding en het bereiden van de lekkerste maaltijden in 2020. Ook werden unieke restaurants die het traditionele landschap hebben veranderd in het zonnetje gezet tijdens de Thuisbezorgd.nl Awards 2020. Tandoori Express mag zich dit jaar het allerbeste bezorgrestaurant van Nederland noemen. Björn Burgers met zijn 100% vegetarische en vegan burgers werd uitgeroepen tot gamechanger van Nederland.

De Thuisbezorgd.nl Awards zijn jaarlijks terugkerende publieksprijzen die staan voor de waardering van Nederlandse eetliefhebbers. De recensies op Thuisbezorgd.nl zijn doorslaggevend in de jaarlijkse ranglijst. De meer dan 10.000 aangesloten restaurants in Nederland konden deelnemen in tien verschillende categorieën. Daarnaast zijn er ook nog winnaars per stad uitgeroepen.

Dick Franken, Director Partner Marketing bij Thuisbezorgd.nl: “We willen met deze awards de restaurants bekronen die dagelijks alles op alles zetten voor de Nederlandse consumenten. Tegelijkertijd hopen we veel van onze restaurantpartners te inspireren met de verhalen van de winnaars. We willen onze partners altijd verder helpen in hun groei en de Thuisbezorgd.nl Awards zijn een onmiskenbaar onderdeel daarvan.”

Publieksprijzen
Dit jaar waren er voor het eerst publieksprijzen voor het beste veggie restaurant van Nederland en de absolute Gamechanger. Het Groningse FLFL werd door het Nederlandse publiek uitgeroepen tot beste veggie Restaurant. FLFL staat bekend om haar vers geschepte falafel op basis van eigen receptuur. Klanten laten zich dagelijks verrassen door heerlijke gezonde gerechten die met huisgemaakte hummus, tahini en verse kruidenspread voor een ware smaakexplosie zorgen.

Björn Burgers werd door het uitgesproken eigen karakter uitgeroepen tot gamechanger van Nederland. Bij Björn Burgers eet je 100% vegetarische en veganistische burgers. Maar bij Björn Burgers vinden ze dat vegetarische burgers nog in de kinderschoenen staan. Daarom noemen ze zichzelf een concept-formule. Ze passen het menu regelmatig aan en experimenteren constant met verschillende recepten. Is het goed, dan blijft het. Valt een burger niet in de smaak, dan verdwijnt die onmiddellijk van het menu.

Ook tijdens de Thuisbezorgd.nl Awards 2020 kon er maar één restaurant simpelweg de allerbeste zijn. De prestaties van het Amsterdamse Tandoori Express zijn daarom beloond met de titel het beste restaurant van Nederland.

“We zijn ongelooflijk trots en blij met deze erkenning voor ons restaurant. Ons harde werk is eindelijk beloond met deze nationale titel”, zegt eigenaar Suleman Rana. “Onze sleutel tot succes? Een combinatie van heel hard werken en een extreme focus op de beste bezorging, de kwaliteit van onze maaltijden en redelijke prijzen.”

De beste nieuwkomer onder de Nederlandse restaurants is Burger Special. Zij wonnen het afgelopen jaar de harten van hun klanten en werden daarvoor beloond tijdens de Thuisbezorgd.nl Awards. Verder bleek in 2020 dat Nederlanders nog steeds heel graag eten bij Domino’s Pizza, daarom zijn ze bekroond tot beste keten van Nederland.

De beste restaurants van Nederland in de verschillende categorieën:

Winnaars per stad en categorie
Naast de landelijke winnaar heeft Thuisbezorgd.nl de lokale winnaars in 50 Nederlandse steden bekendgemaakt. Bekijk voor het volledige overzicht per stad en alle genomineerden de speciale website van de Thuisbezorgd.nl Awards 2020.