Industry Wire

Geplaatst door Easee Netherlands b.v.

Dit is hoe autoladerfabrikant Easee Elon Musk uitnodigt voor een kop koffie

Easee tovert klein, Noors dorpje Jørpeland om tot Musk City om de aandacht te trekken van de ondernemer tijdens zijn bezoek aan Noorwegen

Amsterdam, 16 augustus 2022 – Easee, het bedrijf achter een van ’s werelds slimste autoladers, is van start gegaan met een campagne waarin ze hun pijlen richten op Elon Musk, die eind augustus Noorwegen bezoekt. Met de campagne hoopt Easee de pioniers achter de revolutie van co2-vrij transport in één ruimte te krijgen en samen het gesprek te voeren over (het versnellen van) de groene energietransitie. Hoe? Door Elon Musk uit te nodigen voor een kop koffie. Waarom? Omdat een gesprek het begin kan zijn van verandering. En een gesprek begint vaak met een kop koffie.

Musk City
Jonas Helmikstøl en Kjetil Naesje, mede-oprichters van Easee, hebben zo hun eigen idee van een zakelijke uitnodiging. Toen Elon Musk zijn komst naar hun thuisland aankondigde voor een energieconferentie, wilden ze hem graag uitnodigen voor een gesprek, maar niet op de traditionele manier. Samen met lokale productiepartners ontwikkelden ze een korte film waarin Jørpeland, hun geboorteplaats van 7000 inwoners in West-Noorwegen, wordt omgetoverd tot Musk City. Hiermee creëert Easee een alternatieve realiteit van een stadje dat volledig in het teken staat van Elon Musk, uitgerust met falende raketten, Dogecoin als betaalmiddel, auto’s die scheten laten en een eigen (nep) vlammenwerper. In deze korte film wordt Elon Musk uiteindelijk op ironische wijze uitgenodigd voor een kop koffie met Easee.

Best of both worlds
Door wereldwijd de aandacht te vestigen op duurzame transportvraagstukken, hoopt Easee het momentum te vergroten achter oplossingen die onze impact op het milieu effectief verminderen en de weg vrijmaken voor een groenere toekomst. Daarnaast hoopt Easee met de campagne anderen – in het bedrijfsleven of privé – te inspireren het gesprek te starten over onderwerpen die een eerste stap naar positieve verandering kunnen zijn.

Jonas Helmikstøl, CEO / Chief Caretaker bij Easee, zegt over de campagne: “Wij geloven dat het mogelijk is om de wereld ten goede te veranderen en dat we kunnen bijdragen aan het versnellen van de energietransitie. Maar we zijn niet naïef genoeg om te denken dat we dit alleen kunnen. Een groene en leefbare wereld voor onze toekomstige generaties creëer je door nu open en eerlijke gesprekken te voeren met open geesten en harten – dit is essentieel om echte verandering teweeg te kunnen brengen.

Het uitnodigen van de persoon die e-mobility heeft heruitgevonden voor een kop koffie leek ons een goed startpunt. Dus toen we hoorden dat Elon Musk onze thuishaven zou bezoeken, grepen we deze kans met beide handen aan. Op onze manier. De Easee manier. Speels, maar met een duidelijke intentie en doel. En hoewel we ons meer richten op het aanpakken van uitdagingen op deze planeet in plaats van het koloniseren van Mars, geloven we dat we veel van elkaar kunnen leren. Dat we in staat zijn om een nog grotere, zinvollere en duurzamere verandering teweeg te brengen. Samen”.

Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.

Deel dit bericht