Geplaatst door Gaslicht.com

Dit zijn de winnaars van de Gaslicht.com Award 2023

Een jaar geleden was er nauwelijks aanbod van energiecontracten. Op dit moment kunt u kiezen uit maar liefst 21 vaste contracten, met looptijden die variëren van 6 maanden tot 3 jaar. In een uitdagend energielandschap met tientallen aanbieders wil natuurlijk iedereen bij de beste horen. De Gaslicht.com Award reikt elk jaar een award + oorkonde uit aan de 3 beste energieleveranciers. Wie zijn dit jaar de winnaars?

HET BRONS GAAT NAAR…
Pure Energie! Met een score van 7,9 eindigt zij op de derde plek. Vorig jaar eindigde de leverancier uit Enschede nog op positie twee, het jaar daarvoor pakten ze zelfs goud. Het is een hele knappe prestatie van Pure Energie om voor het vijfde jaar op rij in de top 3 te staan en een award in de wacht te slepen. We zijn nu al benieuwd naar volgend jaar.

“We zijn ontzettend trots dat we voor het vijfde jaar tot de top 3 behoren. We zien dit als waardering van onze klanten. Ook in een uitdagende markt weten we een verschil te maken voor onze klanten met een sterke betrokkenheid, kennis van de markt en bewuste keuze voor schone energie.” – Hugo Zoetman van Pure Energie

HET ZILVER GAAT NAAR…
Engie! Met een score van 8,0 eindigt zij op de tweede plek. Engie is gevestigd in Zwolle en maakt onderdeel uit van Engie S.A. Een Franse multinational die geldt als het grootste nutsbedrijf ter wereld. De afgelopen jaren wist Engie geen plek in de top 3 te bemachtigen. Nu zilver pakken mag dus een knappe prestatie worden geheten.

“We zijn superblij met deze geweldige score van Gaslicht.com. De afgelopen jaren zaten we in een ontzettende hectische markt met veel veranderingen en onzekerheden voor klanten. Wij zetten ons dagelijks in om het regelen van de energiezaken van onze klanten zo gemakkelijk mogelijk te maken. We zien deze beoordeling dan ook graag als een hele mooie waardering van onze klanten.” – Reactie van Engie

HET GOUD GAAT NAAR…
Greenchoice! Met een score van 8,2 eindigt zij voor de tiende(!) keer op de eerste plek. Ook vorig jaar eindigde Greenchoice als nummer 1. Het Rotterdamse energiebedrijf weet dus hoe het aan de top moet blijven. Hopelijk hebben ze genoeg plek voor zoveel awards. Ze zijn er in elk geval heel blij mee.

“We zijn supertrots dat we opnieuw door Gaslicht.com zijn verkozen tot beste energieleverancier! Juist ook omdat onze manier van werken, waarbij de klant centraal staat en we met een persoonlijke benadering ons best doen om de klant écht te helpen, het afgelopen jaar flink op de proef is gesteld door de energiecrisis en de krapte op de arbeidsmarkt. Met alle Greenchoice collega’s hebben we ons ingezet om ook in dit hectisch jaar een goed resultaat neer te zetten en we zijn daarom heel blij met deze erkenning door onze klanten!” – Reactie van Greenchoice

HOE KOMT DE GASLICHT.COM AWARD TOT STAND?
Het bepalen van de winnaars gaat niet over één nacht ijs. Het onderzoek van de Gaslicht.com Award kent vier pijlers. De bevindingen zijn afkomstig van √ geverifieerde reviews van overstappers via onze energievergelijkers. Daarnaast van ons jaarlijks √ klanttevredenheidsonderzoek waarin overstappers 7 maanden na hun aanmelding gevraagd wordt naar hun ervaring. Ook hebben we eigen √ Gaslicht.com criteria opgesteld waarop een leverancier wordt getoetst. Maandelijks geven we een cijfer voor prijsstelling, facturering, overstapproces, online dienstverlening, klantenservice en contractvoorwaarden. Tot slot wordt gekeken naar het aspect √ duurzaamheid. Elk aspect telt voor een kwart mee in het eindoordeel.