Industry Wire

Geplaatst door DPG

DPG Media rolt als eerste Europese uitgever GARM Brand Suitability Targeting uit

Doordat verschillende brand safety-oplossingen het risico met zich meebrengen dat adverteerders onbedoeld sites met premium nieuws en content blokkeren, is de Global Alliance for Responsible Media (GARM) ontstaan. GARM heeft een framework ontwikkeld dat merken, bureaus en uitgevers in staat stelt om veilig te adverteren, maar vooral bij geschikte content op basis van de specifieke kenmerken van een merk. Hiermee is de focus van brand safety verschoven naar brand suitability. Voor adverteerders betekent dit meer kwalitatief bereik en betere prestaties. Op basis van het GARM-framework heeft DPG Media een inhouse AI-systeem gebouwd dat alle content scant die op hun websites wordt gepubliceerd. DPG Media rolt daarmee als eerste Europese uitgever een eigen GARM brand suitability-model uit.

Classificatie op basis van Natural Language Processing
Aan de hand van het GARM-framework kan rekening worden gehouden met de unieke gevoeligheden en waarden van elk merk in plaats van het rigoureus uitsluiten van generieke trefwoorden. Om elk artikel nauwkeurig te classificeren volgens het framework, maakt DPG Media in hun brand suitability-model gebruik van Natural Language Processing (NLP). Dankzij deze ontwikkeling kunnen adverteerders hun media-inkoop nauwgezet aansluiten op hun specifieke tolerantie voor merkrisico. De investering in DPG Media’s eigen tooling is ook essentieel vanuit technisch perspectief. Zo zorgt hun eigen brand suitability-model voor een werking binnen al hun content en omgevingen. Dit maakt een correcte classificatie mogelijk van in-app content en artikelen die zich achter paywalls bevinden, in tegenstelling tot leveranciers van derden die hier moeite mee hebben.

Daarnaast worden artikelen geclassificeerd voordat deze worden gepubliceerd, waardoor adverteerders niet hoeven te wachten op het scannen van content door derden. Hierdoor neemt het aantal brand suitable inkoopmogelijkheden toe. Dat geeft inkopers die DPG Media’s technologie gebruiken een concurrentievoordeel.

Hoog nauwkeurigheidsniveau
DPG Media’s brand suitability-model is in Q4 2021 succesvol getest op nauwkeurigheid met een aantal grote mediabureaus en gevestigde advertentie verificatietools. Pim van Boekhold, Business Development Manager Data & Demand bij DPG Media: “Het precisieniveau was gelijk aan dat van externe leveranciers en overtreft zelfs het bereik in bepaalde categorieën door een meer genuanceerde analyse van lokale inhoud. Hierdoor ontstonden inkoopmogelijkheden op premium content die anders zouden zijn gemist.”

Betrouwbaar, veilig en geschikt
Voor DPG Media is de lancering van een eigen brand suitability-model een belangrijke stap. “Onze strategie is om een vertrouwd, veilig en geschikt advertentie-ecosysteem voor elk merk op te zetten. Deze lancering draagt daar enorm aan bij,” legt Van Boekhold uit. “We zijn vastbesloten om adverteerders en bureaus te verzekeren dat zij op ons netwerk altijd veilig kunnen adverteren bij geschikte content, zonder extra kosten of benodigde tooling-expertise.”

Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.

Deel dit bericht