Industry Wire

Geplaatst door Lightspeed

Drie op de vijf consumenten zien cadeaubonnen als het perfecte geschenk om te geven

Amsterdam – Zestig procent van de consumenten beschouwt een cadeaubon nog steeds als het perfecte geschenk vanwege de vrijheid die het de ontvanger biedt om zelf te kiezen. Voor veel Nederlanders zijn cadeaubonnen een makkelijk en voor de hand liggend geschenk. Meer dan de helft (54%) vindt het dan ook handig om een cadeaubon te geven, aangezien dit aanzienlijk tijd bespaart bij het bedenken van een cadeau. Dit blijkt uit onderzoek van kassa- en betaalplatform Lightspeed Commerce Inc. (NYSE: LSPD) (TSX: LSPD), uitgevoerd onder duizend consumenten in Nederland. Een cadeaukaart kan ook voor nieuwe vondsten zorgen. Zo geeft 39 procent aan dankzij een cadeaubon winkels en producten te ontdekken die ze voorheen niet kenden.
Cadeaubon gaat met tijd mee 
Toch is niet iedereen fan van cadeaubonnen. Achttien procent van de consumenten vindt ze ouderwets. Een kwart (24%) van de Nederlanders voelt zich met een cadeaubon geforceerd om aankopen te doen bij een specifieke winkel. Daar komt bij dat ze niet altijd uitgegeven worden. 52 procent zegt zelfs te vergeten dat zij cadeaubonnen in huis hebben.
“Cadeaubonnen zijn een uitkomst voor twijfelaars die het moeilijk vinden om een specifiek cadeau te vinden, of de ontvanger de kans willen geven zelf een cadeau te kiezen”, vertelt Ewout van Rossum, Retail Manager Benelux bij Lightspeed. “Toch blijkt uit ons onderzoek dat de meningen over cadeaubonnen onder consumenten verdeeld zijn.”
“Desalniettemin blijft de cadeaubon een fantastische manier voor winkeliers om hun winkel te promoten”, gaat hij verder. “Het moedigt niet alleen nieuwe klanten aan, maar versterkt ook de loyaliteit, waardoor bestaande klanten vaker terugkomen. Cadeaubonnen zijn steeds vaker digitaal. Zowel winkeliers als consumenten hebben hier baat bij: je kunt de bon niet meer kwijtraken, en het wordt voor beide partijen eenvoudiger om het volledige bedrag van de cadeaubon in meerdere keren te besteden.”
Over het onderzoek
Het onderzoek is uitgevoerd door Lightspeed in samenwerking met OnePoll. In totaal hebben 1000 Nederlandse consumenten deelgenomen aan dit onderzoek.

Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.

Deel dit bericht