Industry Wire

Geplaatst door Nederlandse Loterij

Dries Poels wordt Head of Marketing bij Nederlandse Loterij

Rijswijk, 18 juni 2019 – Dries Poels maakt na bijna 3 jaar de overstap van bol.com naar Nederlandse Loterij. Hij start per 1 augustus als Head of Marketing. Dries heeft bij verschillende bedrijven gewerkt, waaronder KPN en IKEA. Bij bol.com was hij als Head of Brand & MarCom verantwoordelijk voor de strategische ontwikkeling van het merk.

Bij Nederlandse Loterij is Dries verantwoordelijk voor het verder uitbouwen van de spelmerken. Nederlandse Loterij is de grootste kansspelorganisatie van Nederland en bekend van spelmerken zoals Staatsloterij, Lotto, Eurojackpot, Miljoenenspel, Lucky Day, Krasloten en Toto. Van alle loterijen in Nederland keert Nederlandse Loterij jaarlijks het meeste prijzengeld uit. In 2018 was dat 775 miljoen euro.

Dries Poels: “Ik kijk er erg naar uit om aan de slag te gaan bij Nederlandse Loterij, waar ik kan bouwen op mijn ervaring die ik bij andere grote merken heb opgedaan. Het is ook een mooi moment om te beginnen, aan de vooravond van de regulering van online kansspelen in Nederland.”

Ook Nederlandse Loterij kijkt uit naar de komst van de ervaren marketeer. Arno de Jong (CMO): “Met de komst van Dries is ons team compleet en kunnen met meer slagkracht onze spelmerken verder ontwikkelen.”

Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.

Deel dit bericht