Industry Wire

Geplaatst door Droppery

Droppery introduceert Droppery Markets als uitbreiding op het Selective-model

Droppery heeft zich de afgelopen jaren bewezen als een toonaangevend platform voor selectieve distributie via Droppery Selective. Door de strikte kwaliteitscriteria hebben ze een exclusief netwerk van hoogwaardige leveranciers en merken opgebouwd. Om deze exclusiviteit te waarborgen, wordt Droppery Selective nog selectiever, terwijl ze met Droppery Markets een nieuw model introduceren om daarnaast een bredere groep retailers en webshops te bedienen.

Met klanten als De Woonexpress, Meubelbaas en Solfelt als retailer, en verschillende hoogwaardige leveranciers zoals Riviera Maison, Light & Living en De Eekhoorn, blijven ze bouwen aan een sterk en exclusief netwerk binnen de markt.

Droppery Markets: Een nieuw model om iedere klant te bedienen
Op 10 februari lanceert Droppery officieel Droppery Markets. Dit betekent dat ze de service splitsen: Droppery Selective blijft het exclusieve distributiemodel voor high-end leveranciers retailers en webshops, terwijl Droppery Markets een laagdrempelige dropshipping marketplace biedt voor alle retailers en webshops. Zo helpt Droppery iedere klant, terwijl ze een duidelijke scheiding maken tussen exclusiviteit en toegankelijkheid. Op Markets zal ook een exclusief aanbod te vinden zijn ten opzichte van Droppery Selective.

CEO Marco Mulder: “Het afgelopen jaar hebben we duizenden aanvragen en leads moeten weigeren vanwege onze strenge eisen. In fase 1 lag de focus op het succesvol opzetten van Droppery Selective: een sterk platform met betrouwbare partners, hoogwaardige merken en geoptimaliseerde processen waarbij automatisering een sleutelrol speelt. Om een solide basis te leggen, was het cruciaal om de kwaliteit te waarborgen en een sterke propositie neer te zetten.

Nu we winstgevend zijn, is het tijd voor fase 2. Inmiddels beheren we een backend met meer dan 550.000 unieke producten van hoogwaardige Europese leveranciers en merken. De vraag naar ons platform is enorm, en met Droppery Markets kunnen we deze vraag beter bedienen. Dit model stelt ons in staat bedrijven succesvol te maken en, zodra ze sterke spelers worden, te introduceren binnen Droppery Selective. Zo versterken we enerzijds ons netwerk binnen Selective en vergroten we anderzijds de omzetmogelijkheden voor leveranciers die beide kanalen willen benutten. Onze GMV verdrievoudigt jaarlijks en met Droppery Markets kunnen we deze groei verder versnellen.”

Een toegankelijke marketplace met duidelijke kwaliteitsnormen
Voor bedrijven die met ons willen integreren, bieden we nu een laagdrempelige manier om samen te werken. Droppery Markets fungeert als een nieuw distributiekanaal voor haar netwerk. Waar ze in het verleden deze mogelijkheid nog af hielden, hebben ze nu een oplossing om samen te groeien met het uitgebreide partnernetwerk.

CCO Cathelijne Mooren: “Droppery Markets wordt geen standaard marketplace waar iedere leverancier zich kan aanmelden. Wij bepalen de voorwaarden en bewaken de kwaliteit. Een minimale marge van 2.0 is essentieel, evenals een levertijd van 1-3 dagen en volledige, goed gestructureerde productdata. Ons doel is een exclusief aanbod te creëren, net zoals we dat met Droppery Selective doen. Op die manier bouwen we een platform waar retailers graag bij willen aansluiten met een kwalitatief product aanbod.”

Maak kennis met Droppery Markets op de Webwinkel Vakdagen
Op 2 en 3 april staat Droppery weer op de Webwinkel Vakdagen om hun vernieuwde propositie te presenteren. Wil je niet wachten tot april en direct starten met Droppery Markets? Dat kan! De propositie is vanaf 10 februari voor iedereen beschikbaar, en je kunt direct starten met het verkopen van hoogwaardige producten tegen aantrekkelijke marges.

Registreer je vandaag nog via: https://platform.droppery.io/register/webshop

Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.

Deel dit bericht