Industry Wire

Geplaatst door Dutch Digital Day

Dutch Digital Day | It’s a wrap

Amsterdam, 27 juni 2023: Afgelopen vrijdag, 23 juni jl., was het dan eindelijk tijd voor het meest spectaculaire event van het jaar: Dutch Digital Day. Hét event van en voor de digitale branche. Een event dat verbindt, inspireert en informeert. En niet alleen dankzij de waanzinnige Nationale en Internationale line-up. Onder andere Carlijn Kingma, Chagall, Ersin Han Ersin en Noah Tucker wisten op een eigenzinnige manier het publiek voor zich te winnen. Grote verrassing van de dag was The Wong Janice, een celliste die haar muziek in het moment creëert en daarmee alle 450 aanwezigen wist te betoveren en tot rust wist te brengen.

Fotocredits: Ilsoo van Dijk

Maar ook het publiek, de locatie en wederom het weer, stelden niet teleur. Een onvergetelijke 9de editie van Dutch Digital Day, georganiseerd door Dutch Digital Agencies, de branchevereniging voor digitale bureaus. Met zo’n 450 aanwezige leden, tech-enthousiastelingen, studenten en pers, zat de zaal bij LIEF vol.

De dag begon met het enerverende DDD Talent programma. Een ochtend waarbij 10 bureaus in de gelegenheid werden gesteld om hun meest typerende case te presenteren aan zo’n 100 CMD en ICT studenten. De kers op de taart van dit Talent programma was de Q&A, gemodereerd door Alain Dujardin van digitaal bureau Greenberry. In 45 minuten tijd werden de 4 panelleden aan de tand gevoeld door zowel Alain als de studenten over het leven en het werk bij een digitaal bureau.

LJ Rich pakte haar moment als moderator van het middagprogramma Dutch Digital Day en wist het publiek van begin tot eind te boeien dankzij haar tomeloze enthousiasme, humor en vragen aan de sprekers. Het aanwezige publiek kon dankzij een speciaal ontwikkelde app gedurende de keynotes vragen insturen die LJ Rich tijdens elk interview, welke op het podium plaatsvonden, aan de sprekers kon stellen.

Jim Stolze mocht het podium sluiten met zijn hysterische tech quiz. Met de quiz vielen er prijzen te winnen die ter beschikking werden gesteld door de sprekers. De dag werd als altijd afgesloten met een uitgebreide borrel en eten geserveerd vanuit verschillende foodtrucks.
Volgend jaar viert Dutch Digital Day haar 10-jarig jubileum.

Over Dutch Digital Day
Dutch Digital Day (DDD) is in 2014 ontstaan voor de digitale industrie. Om de mensen die in deze digitale industrie actief zijn te inspireren, om de kwaliteit van het werk positief te beïnvloeden en de lat hoger te leggen. Om buiten de geijkte paden te denken. Om het vak te vieren. En te laten zien aan het aanstormende talent dat ze impact hebben op het dagelijks gebruik van miljoenen mensen ter wereld. Dutch Digital Day is geen podium waar trends besproken worden of waar het over commercie gaat. Het is een dag voor de denkers, de makers, de bouwers, kortom… Verslimmers!

Over Dutch Digital Agencies
Dutch Digital Agencies (DDA) verenigt en vertegenwoordigt de beste digitale bureaus van Nederland. Samen maken ze de wereld om ons heen steeds een beetje slimmer. Stap voor stap, klik na klik. DDA verenigt Nederlands beste verslimmers.
Sinds 2002 verbindt DDA de meest toonaangevende digitale bureaus. Ze delen kennis en ervaringen, prikkelen met nieuwe ideeën en digitale toepassingen en laten zien wat de digitale branche in huis heeft. Samen de snelgroeiende branche versterken en bijdragen aan de ontwikkeling van het talent van morgen.
Met ruim 160 leden staat de vereniging voor het beste dat de Nederlandse digitale industrie te bieden heeft: bedenkers en makers, ontwerpers en coders, testers en verslimmers. Flexibele teams met flexibele denkers. Altijd bezig met de volgende oplossing.

Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.

Deel dit bericht