Geplaatst door easyEnergy

easyEnergy in nieuwe handen

Amsterdam, 29 juni 2018 – easyEnergy is vanaf vandaag in nieuwe handen. De eigenzinnige energieleverancier die de Nederlandse energiemarkt heeft laten zien dat deze eenvoudiger en eerlijker kon, was daarmee het ‘breekijzer’ in de Nederlandse energiemarkt, zoals easyJet dat ooit was in de luchtvaartsector. Nieuwe eigenaar NieuweStroom zal deze lijn verder doorzetten.

Energie voor inkoopprijs
easyEnergy is de eerste energieleverancier die de inkoopprijs van energie één op één doorbelast aan de consument. Daarmee streeft easyEnergy naar een simpele energiemarkt die begrijpelijker, eerlijker en inzichtelijker is voor de klant. Energie wordt voor de laagst mogelijke prijs, namelijk de werkelijke inkoopprijzen voor gas en groene stroom, aangeboden.

Raymond van Eck, CCO en mede-oprichter van easyEnergy is trots op wat easyEnergy heeft betekend voor de Nederlandse energiemarkt sinds de eerste stappen van het bedrijf ruim twee jaar geleden: “door het openbreken van de markt met een volledig nieuwe propositie hebben we onze klanten laten zien dat ze echt zelf controle kunnen uitoefenen over hun kosten van het energieverbruik. We verdienen niet aan je verbruik. Elke andere energieleverancier doet dat wel. Bij easyEnergy ontvangt iedereen gas en groene stroom voor de échte inkoopprijs. We zijn hiermee echt een pionier geweest in de energiemarkt”.

NieuweStroom logische vervolgstap
Volgens CEO en mede-oprichter Maarten Roelfs is het samengaan met de zakelijke zuster en operationeel partner NieuweStroom een logische vervolgstap in de strategie om easyEnergy verder uit te bouwen: “Zo kan de belofte, een echt eenvoudigere en eerlijkere energieleverancier, waar gemaakt blijven worden. De operatie wordt met het samengaan van de twee organisaties nog efficiënter, waardoor de energie voor inkoopprijs aangeboden kan blijven worden.”

Klanten van easyEnergy blijven profiteren van de blijvend lage tarieven voor gas en groene stroom. Het management van easyEnergy, naast Roelfs en Van Eck ook bestaande uit COO Richard Oskam, draagt de activiteiten van easyEnergy en de verantwoordelijkheden volledig over aan NieuweStroom.

EINDE BERICHT

Over easyEnergy
easyEnergy is een energieleverancier met een vergunning van de Autoriteit Consument en Markt (ACM). Een Nederlands initiatief, opgericht door Maarten Roelfs en Raymond van Eck, dat onderdeel is van de easy@ family of brands, onder andere bekend van easyJet. easyEnergy kenmerkt zich door Hollandse nuchterheid, maar wil daarnaast de energiemarkt uitdagen om consumenten serieuzer te nemen door begrijpelijker, eerlijker en inzichtelijker te opereren. Energie wordt voor de laagst mogelijke prijs, namelijk de inkoopprijzen voor gas en stroom aangeboden. Door dit transparante aanbod kunnen klanten zelf controle uitoefenen ten aanzien van kosten en energieverbruik. Hierdoor wordt een nieuw segment in de energiemarkt aangeboord. Via de slimme meter koppelt easyEnergy het verbruik aan de op dat moment daadwerkelijk geldende inkoopprijs. Voor stroom is dit ieder uur een ander tarief en voor gas iedere dag. Maandelijks wordt er gefactureerd op basis van daadwerkelijk verbruik. Bij opzegging hoeft geen boete betaald te worden, er kan namelijk elk moment kosteloos opgezegd worden.
Voor meer informatie www.easyenergy.com