Geplaatst door EasyPark

EasyPark lanceert nieuwe samenwerking met Renault

Renault en EasyPark maken parkeren eenvoudiger
De twee bedrijven werken samen aan geautomatiseerde parkeerfuncties

Het mobiliteits- en technologiebedrijf EasyPark en het automerk Renault lanceren een nieuwe samenwerking die bestuurders de toekomst van parkeren laat ervaren. Samen brengen de twee bedrijven de functies van de EasyPark-app uit die rechtstreeks zijn geïntegreerd in het infotainmentsysteem van Renaults nieuwe auto Megane E-Tech Electric.

EasyPark en Renault lanceren vandaag de nieuwe samenwerking waardoor de EasyPark-app geïntegreerd is in Renaults nieuwe automodel Megane E-Tech Electric. Bestuurders kunnen de app rechtstreeks uploaden naar het infotainmentsysteem van de auto. De rijervaring verbetert door verschillende nieuwe functies en mogelijkheden. Een van de functies is “Autostop”, die de parkeersessie automatisch beëindigt wanneer de auto een parkeerplaats verlaat. Hierdoor betaalt de gebruiker nooit te veel. Met de integratie wordt het ook mogelijk om per straat beschikbare parkeerplekken in kaart te brengen en waarmee zoeken naar een vrije parkeerplek tot het verleden behoort.

“De innovatieve oplossingen die we samen met Renault creëren, vormen de toekomst van een volledig digitale parkeerervaring. Door de EasyPark-app te integreren in de infotainmentsystemen van auto’s, krijgen we een nieuw scala aan mogelijkheden, waardoor parkeren en mobiliteit nog eenvoudiger worden”, zegt Cameron Clayton, CEO van EasyPark Group. Zo heb je in de app de mogelijkheid om een straat te vinden met een hoge parkeerbeschikbaarheid en kun je in veel garages al volledig geautomatiseerd toegang krijgen en betalen op basis van kentekenherkenning via cameratechnologie. Cameron: “Doordat de app in de auto zelf is geïntegreerd, lijkt het toekomstbeeld van een auto die zelf parkeersessies kan starten en stoppen dichterbij dan ooit.”

Het infotainmentsysteem “OpenR Link” van Renault is gebaseerd op het Android Automotive besturingssysteem. Door de app in de auto te downloaden, kan de bestuurder het parkeren beheren via het display van de auto zonder extra fysiek apparaat of smartphone.

EasyPark heeft al soortgelijke samenwerkingsverbanden met de automerken Volvo, Polestar en Mercedes Benz. Vanaf vandaag kan de app ook worden gedownload via Google Play Store in Megane E-Tech Electric en alle door OpenR Link ondersteunde voertuigen in de toekomst.