Geplaatst door Ebury

Ebury en ANVR bundelen krachten om internationale betalingen binnen de reisbranche te optimaliseren

Ze reiken tools aan op het gebied van koersschommelingen, valutarisico’s en het beschermen van winstmarges.
Amsterdam – Ebury, wereldwijde financiële dienstverlener en een van Europa’s toonaangevende fintechs, kondigde per dinsdag 23 april 2024 haar samenwerking aan met de Algemene Nederlandse Vereniging van Reisondernemingen (ANVR). Het partnership is tot stand gekomen om reisorganisaties te ondersteunen te midden van hedendaagse uitdagingen, waaronder fluctuerende valutakoersen en de aanhoudende druk op winstmarges. Met deze samenwerking streven beide organisaties ernaar om reisorganisaties de benodigde tools, kennis en ondersteuning te bieden, zodat ze met meer zekerheid en efficiëntie internationaal zaken kunnen doen.

Internationale oplossingen
Zowel Ebury als de ANVR zijn bekend met de risico’s binnen de internationale reisbranche. Met deze samenwerking willen beide partijen het aanbod vergroten om de branche te versterken. Zo willen ze de reisbranche voorzien van relevante informatie over internationaal betalingsverkeer en oplossingen rondom koersschommelingen, valutarisico’s en het beschermen van winstmarges. De ANVR is als belangenbehartiger en vertegenwoordiger van de reisbranche een toonaangevende speler in dit proces. Ebury, die sinds haar start in 2014 breed vertegenwoordigd is in de reisbranche, ontzorgt reisorganisaties door ze te voorzien van producten die koersverschillen en de daarmee gepaarde risico’s kunnen minimaliseren, waardoor zij zich beter kunnen richten op hun kerntaken.

Koen Wit, Head of Desk bij Ebury: “Binnen Ebury zien we de reisbranche nog steeds als een mooie groeimarkt met veel potentie. We zijn continu bezig met het ontwikkelen van producten die aansluiten bij de behoeften van onze klanten. Zo kunnen reisorganisaties middels onze nieuwe producten wisselkoersen vastleggen voor een bepaalde periode, terwijl ze binnen een vooraf bepaalde bandbreedte kunnen profiteren van positieve marktontwikkelingen op de valutamarkt. Dit zorgt ervoor dat reisorganisaties zekerheid hebben rondom winstmarges, maar ook ruimte hebben om mee te profiteren van een gunstige ontwikkeling op de valutamarkt, waardoor er extra winst kan worden gerealiseerd. Dankzij de samenwerking met de ANVR zijn we in staat om verder te innoveren en organisaties binnen de reisbranche nog beter te voorzien van informatie en oplossingen.”

Walter Schut, Deputy Director bij de ANVR: “Omdat Ebury ruim vertegenwoordigd is binnen de reisbranche en er veel overlap is met ons eigen ledenbestand, is de deelname van Ebury als officiële businesspartner van de ANVR een goede en logische volgende stap. We streven er als belangenbehartiger naar om de reisbranche te versterken en te ondersteunen. De ANVR leden kunnen nu gebruik maken van de geavanceerde tools en inzichten van Ebury.

Over ANVR
De ANVR (Algemene Nederlandse Vereniging van Reisondernemingen) vertegenwoordigt alle bij de ANVR aangesloten reisondernemingen. Naast touroperators en reisagenten zijn dat ook zakenreisbureaus, online reisagenten (OTA’s) en zelfstandige reisadviseurs; in totaal zijn meer dan 250 reisbedrijven, 600 reiswinkels en 1.000 zelfstandige reisadviseurs aangesloten. De ANVR-leden geven werk aan zo’n 11.000 medewerkers. De totale omzet van de ANVR ondernemingen bedraagt zo’n € 8,5 mld. per jaar. ANVR-leden verzorgen de complete vakantie, zakenreis of tal van losse reisonderdelen. Jaarlijks gaan daardoor miljoenen Nederlanders op zakenreis, vakantie of bezoekt men familie of vrienden.