Edelman Amsterdam versterkt geïntegreerde dienstverlening met uitbreiding creatieve expertise
Amsterdam, 20 mei 2019 – Seema Sharma (35) is per 1 mei benoemd als creatief directeur bij Edelman Amsterdam. Seema zal een centrale rol spelen bij het ontwikkelen en implementeren van creatieve marketing en communicatie oplossingen voor nationale en internationale merken en organisaties. Samen met het team van creatieve specialisten van Edelman Amsterdam wordt ook een nieuw Europees centrum van expertise opgezet voor creatieve marketing oplossingen specifiek voor B2B klanten.
De benoeming van Seema en de uitbreiding van de bredere creatieve competentie volgt op een periode van snelle groei voor Edelman Amsterdam. Edelman zal de komende tijd blijven investeren en nieuw talent toevoegen, met name in branding, creative en digital.
Arent Jan Hesselink, CEO van Edelman Amsterdam over de uitbreidingen: “Edelman Amsterdam wil eigenlijk maar een ding: de partner zijn die naadloos geïntegreerde communicatie en marketing strategieën en activaties levert die onze klanten echt helpen impact te hebben op business niveau. We komen steeds dichter bij die visie en het is nu tijd verder te investeren in creative; een competentie die een enorm verschil kan maken in geïntegreerde oplossingen. Seema is waanzinnig om mee te werken, voor ons en voor onze klanten, en ik ben blij dat zij ons naar grotere hoogte gaat stuwen.”
Seema Sharma: “Ik vind het elke dag weer bijzonder om te zien hoe creativiteit is geïntegreerd in ons denken en doen bij Edelman, zonder dat alles draait om creativiteit. De merken en organisaties waar wij voor werken begrijpen dat het niet meer alleen gaat om die mooie campagne, of dat ene idee. Creativiteit is hier geen hero, maar een helper die we integreren in alles wat we doen.”
Ruim 10 jaar geleden begon Seema haar carrière als copywriter en creative. Ze heeft voor diverse internationale bureaus gewerkt, waaronder Blast Radius, Wunderman en JWT Londen. Daarnaast heeft ze twee boeken uitgebracht over creativiteit en creatief denken (Write Nothing In Here & Read Nothing In Here) om mensen te inspireren om meer met creativiteit bezig te zijn. Voordat Seema aan werd gesteld als creatief directeur werkte ze als lead creative bij Edelman aan campagnes voor o.a. Shell, HP en Wolters Kluwer.
Seema Sharma: “Wij zijn bij Edelman niet alleen bezig met het promoten van een merk of organisatie, maar ook met het beschermen van reputaties, het bouwen van vertrouwen en de purpose van organisaties – hierdoor praat je niet enkel over ideeën maar over complete programma’s. Als creatief word ik daar erg vrolijk van, want hierdoor ontstaan de leukste teams van o.a. creatieven, onderzoekers en specialisten, dat vind je toch nergens?”
Edelman is een internationaal bureau met 60 kantoren verspreid over de hele wereld en verrassend genoeg toch onafhankelijk. Edelman Amsterdam ambieert het meest vooraanstaande, geïntegreerde bureau in Nederland te zijn waar creativiteit een vanzelfsprekend onderdeel van is. Komende maanden gaat het bureau verder uitbreiden op het gebied van creativiteit en zijn we o.a. op zoek naar DTP-versterking en een studio/projectmanager.
Over Edelman
Edelman is een toonaangevend wereldwijd communicatiemarketingbedrijf dat samenwerkt met ’s werelds grootste en opkomende bedrijven en organisaties en hen helpt bij het ontwikkelen, promoten en beschermen van hun merken en reputaties. Door gebruik te maken van een geïntegreerde aanpak van communicatie en marketing worden doordachte en effectieve oplossingen bedacht om klanten in staat te stellen hun bedrijfsdoelstellingen te realiseren.
Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.