Industry Wire

Geplaatst door Edelman

Edelman Amsterdam versterkt team en integreert communicatie- en marketingdienstverlening verder

Amsterdam, 4 oktober 2018 – Edelman Amsterdam versnelt de investering in verdere groei van zijn activiteiten in Nederland met de aanstelling van acht nieuwe mensen. Alle acht brengen belangrijke vaardigheden en kennis in verschillende marketing- en communicatiedisciplines, waarmee het bedrijf de geïntegreerde communicatie- en marketingdienstverlening aan alle klanten opnieuw naar een hoger plan kan tillen.

Harald Boersma is aangesteld als director en Content & Client Lead voor geïntegreerde marketing- en communicatie-oplossingen voor business-to-business klanten. Hij vult daarmee Eeva Raaijmakers aan, die vorig jaar in eenzelfde rol is aangesteld en sindsdien aanzienlijke groei in deze portefeuille heeft kunnen bewerkstelligen. Versterking van het leiderschap op dit terrein is een logische volgende stap.

Harald is afkomstig van wetenschappelijke uitgever en data-analyticsbedrijf Elsevier, waar hij acht jaar lang Corporate Communications Director was, en is een zeer ervaren expert op het vlak van communicatie voor business-to-business organisaties. Maar ook in de bureauwereld is Harald geen vreemde. Eerder werkte hij al bij Coebergh Communicatie & PR en Publicis Consultants (tegenwoordig MSL).

Edelman Amsterdam heeft de afgelopen periode een ambitieus veranderprogramma uitgevoerd, waarbij het zich van PR-bureau heeft getransformeerd tot leidende aanbieder van volledig geïntegreerde communicatie-marketingoplossingen. Dit werd ingegeven door de toenemende behoefte van klanten om geïntegreerde oplossingen voor bredere marketing- en communicatievraagstukken te ontwikkelen. In augustus werd het team al met zes nieuwe collega’s versterkt.

“De ambitieuze strategie die wij voor ons bedrijf hebben, werpt zijn vruchten af voor onze klanten,” zegt Arent Jan Hesselink, CEO van Edelman Amsterdam. “We zijn in staat hen veel betere oplossingen te bieden die meetbaar bijdragen aan het realiseren van hun bedrijfsdoelen. Dat motiveert ons om verder op te schakelen, en daarom investeren we de laatste maanden fors om ons team verder te versterken.”

Naast Harald verwelkomt Edelman nieuwe collega’s op verschillende gebieden. Enkele voorbeelden:

· Julian van de Wetering, voormalig Investor Relations Officer Nutreco, als Account Director Financial Communications
· Leilah Thiart, voormalig communicatiemanager voor DSM, Philips en Rabobank, als Account Director B2B Communications
· Bhaarti Narain, voormalig Project Manager voor Photoflyer, als Project Manager Integrated Marketing
· Benjamin Bourgonje, voormalig nationaal accountmanager voor JCDecaux, als Senior Account Manager
· Renée Reijers, een zeer ervaren reputatie- en communicatie-expert met jarenlange ervaring bij bedrijven en bureaus, als Account Director

Een volledig overzicht van de nieuwe teamleden staat hieronder.

“Edelman is niet alleen wereldwijd de grootste onafhankelijke speler in de sector, het is ook uitgegroeid tot het meest toonaangevende bureau van Nederland. Vanuit een overtuigende visie doen we met een uitzonderlijk getalenteerd team fantastische dingen voor onze klanten. Het is een voorrecht om deel te mogen uitmaken van dit bureau met een missie” zegt Harald Boersma.

Edelman Amsterdam heeft zich de afgelopen jaren versterkt met verschillende competenties, waaronder Digital, Creative, Marketing, Data & Analytics en Brand specialisten. Edelman heeft zich van een Public Relations specialist ontwikkeld tot een bureau dat klanten helpt bij de aanpak van commerciële en reputatiedoelen via de juiste mix van earned, paid, owned en social media. Daardoor kan Edelman klanten het beste team met de juiste expertises aanbieden om geïntegreerde communicatie- en marketingvraagstukken aan te pakken, van strategisch advies tot en met de uitvoering.

“Wat Edelman als geheel uniek maakt, is dat we onafhankelijk zijn,” zegt Hesselink. Dat maakt dat we veel ruimte hebben om te investeren en het bureau te bouwen dat we willen zijn. Wij vinden dat die ruimte de verplichting naar onze klanten schept om altijd te streven voorop te lopen, om meer te doen dan anderen. De toekomst van marketing en communicatie is een volledig geïntegreerde toekomst. Wij zijn er klaar voor en staan klaar om onze klanten te helpen succesvol te zijn in die toekomst.”

EDELMAN AMSTERDAM STELT DE VOLGENDE NIEUWE COLLEGA’S VOOR:

Harald Boersma start bij Edelman als Director. Na 8 jaar als Corporate Communications Director verliet hij Elsevier om terug te keren naar de bureauzijde. Hiervoor was Harald werkzaam bij Coebergh Communications & PR en Publicis Consultants (tegenwoordig MSL).

Leilah Thiart gaat aan de slag bij Edelman als Account Director. Leilah heeft veel ervaring met B2B-communicatie en was bij meerdere bedrijven werkzaam op het gebied van corporate en marketingcommunicatie, zoals bij DSM, Rockwool, Philips, Rabobank en de gemeente Helmond.

Julian van de Wetering start bij Edelman als Account Director Financial Communications. Julian werkte hiervoor als Business Developer bij GoodHout en als Investor Relations Officer en Corporate Development Manager bij Nutreco.

Bhaarti Narain versterkt Edelman als Project Manager Marketing. Hiervoor was ze onder andere werkzaam als Project Manager bij Photoflyer. Bij Photoflyer werkte zij samen met verschillende nationale en internationale klanten.

Nomi Meijs start bij Edelman als Associate Account Executive. Tijdens haar studie Commerciële Economie liep ze al stage bij Edelman. Hierna volgde Nomi een premaster en master Business Administration aan de Universiteit van Amsterdam en werkte ze daarnaast bij Edelman als Back Office Assistant.

Isabella Mulder versterkt Edelman als Associate Account Executive. Na haar master Political and Corporate Communication aan de Universiteit van Amsterdam liep zij afgelopen periode al stage bij Edelman.

Renée Reijers start bij Edelman als Account Director. Ze heeft veel ervaring als woordvoerder en senior communicatieadviseur. Renée was de afgelopen vijf jaar werkzaam als freelancer bij Reijers Reputatie en Woordvoering en werkte voor verschillende grote namen. Voor die tijd werkte ze bij Transport en Logistiek Nederland.

Benjamin Bourgonje komt Edelman versterken als Senior Account Manager. Benjamin begon met werken als consultant bij People Select en later als National Accountmanager bij JCDecaux. Tot voor kort werkte hij lange tijd als Business Development Manager bij creative production studio Ambassadors.

Over Edelman

Edelman is ‘s werelds grootste onafhankelijke communicatie- en marketingbureau met meer dan 65 vestigingen wereldwijd. Edelman helpt bedrijven en organisaties bij het ontwikkelen, promoten en beschermen van hun merken en reputaties. Door middel van een geïntegrereerde benadering van communicatie en marketing worden doordachte en effectieve oplossingen ontwikkelt om klanten in staat te stellen hun zakelijke doelstellingen te realiseren. Edelman Amsterdam maakt daarbij gebruik van alle kennis en expertise binnen het wereldwijde netwerk van Edelman.

Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.

Deel dit bericht