Industry Wire

Geplaatst door Panasonic

Eenvoudig retourbeleid verhoogt vertrouwen en klantentevredenheid

Online detailhandelaren stellen alles in het werk om ervoor te zorgen dat de online-winkelervaring zo aangenaam mogelijk verloopt voor hun klanten. Dit geldt ook voor retourzendingen; die zijn, bijvoorbeeld in de vorm van terugbetalingen en omruilingen, een integraal onderdeel van e-commerce. Volgens een onderzoek van UPS raadpleegt dan ook 54% van de consumenten wereldwijd de retourprocedure van een webwinkel voordat ze een aankoop doen. 73% verklaart dat hun ervaring met retourzendingen invloed heeft op de waarschijnlijkheid dat zij opnieuw bij een online shop zullen kopen. Met de Toughbook N1 handheld computer draagt Panasonic bij aan kosteneffectieve en duurzame oplossingen voor een van de grootste uitdagingen van de sector.
Er zijn talloze redenen voor retourzendingen: een beschadigd product, slechte kwaliteit, de verkeerde maat, een product dat niet voldoet aan de verwachtingen, enz. In al deze gevallen zal de ontevreden klant een omruiling of terugbetaling eisen. Op lange termijn kan het voor de webshop echter tijdrovend en dus kostbaar zijn om handmatig op de retouraanvragen te reageren. Daarom is een duidelijke retourstrategie en een optimaal retour- en ruilbeheersysteem nodig.
De Toughbook N1 handheld met geïntegreerde schuine barcode lezer is een kosteneffectieve en duurzame oplossing voor retourmanagement in de e-commerce. De handheld is speciaal voor post- en logistieke bedrijven ontworpen. De robuuste tablet wordt gebruikt voor het volgen van voertuigen en het traceren van pakketten op basis van de handtekening van de ontvanger, sensorbesturing en GPS-positiebepaling. De mobiele toepassingen in de logistiek die werken op basis van controlesoftware worden steeds talrijker en vereisen een krachtig systeem dat deze kan beheren. Zo draagt de Toughbook niet alleen bij tot een efficiënt beheer van de inkomende stroom, maar ook tot een verbeterde logistiek van online retourzendingen en de uitdagingen waarmee de sector wordt geconfronteerd.
Tom Lauwers, Business Consultant van Panasonic’s Mobile Solutions Business: “Tegenwoordig is de grootste uitdaging in de e-commerce het toenemende aantal retourzendingen en vooral het beheer ervan, wat moeilijker is dan men zou denken. Veel onlinehandelaren zijn zich niet bewust van het aantal retourzendingen en de kosten daarvan, noch van de afstand en de tijd die daarvoor nodig is. Goed inzicht in dit proces zorgt ervoor dat de klantervaring verder geoptimaliseerd kan worden.”
Voor meer informatie: http://www.toughbook.nl
image image
view met Panasonic
Over Panasonic Group
Als wereldlei r in het ontwikkelen van innovatieve technologieën en oplossingen voor uiteenlopende toepassingen in de sectoren consumentenelektronica, huisvesting, automobiel, industrie, communicatie en energie, is de Panasonic Group op 1 april 2022 overgeschakeld op een werkmaatschappijensysteem met Panasonic Holdings Corporation als holdingmaatschappij en acht ondernemingen die onder haar koepel zijn gepositioneerd. Opgericht in 1918 zet de Groep zich in voor het verbeteren van het welzijn van mens en maatschappij en voert zij haar activiteiten uit op basis van oprichtingsprincipes die worden toegepast om nieuwe waarde te genereren en duurzame oplossingen te bieden voor de wereld van vandaag. De Groep rapporteerde een geconsolideerde netto-omzet van 56,40 miljard euro (7,388,8 miljard yen) voor het boekjaar dat eindigde op 31 maart 2022. Toegewijd aan het verbeteren van het welzijn van mensen, is de Panasonic Group verenigd in het leveren van superieure producten en diensten om u te helpen op uw best te leven. Voor meer informatie over de Panasonic Group, bezoek:

Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.

Deel dit bericht