Industry Wire

Geplaatst door ADsterdam Creativity Festival

Eerste namen bekend voor ADsterdam Creativity Festival 2025

Amsterdam, 29 april 2024] – ADsterdam Creativity Festival, dat plaatsvindt op 27 juni bij LIEF events in Sloterdijk, Amsterdam, kondigt met trots de eerste namen aan voor de derde editie. Het festival, georganiseerd in samenwerking met ADCN | Club for Creativity en Soundsright, belooft ook dit jaar een inspirerende en creatieve ervaring te worden voor duizenden bezoekers uit de creatieve industrie.

Muziek speelt een centrale rol tijdens het festival, waarbij Jack Shore, een getalenteerde producer en live performer bekend om zijn creatieve muzikale kunst, het podium zal betreden. Jack heeft internationaal succes behaald, onder andere door zijn virale succes op sociale media. Hij zette Paaspop recent nog op z’n kop, en in september volgt Hullabaloo. Maar eerst komt hij naar ADsterdam, mogelijk gemaakt door muziekpartner Soundsright.

Anouk Facee Schaeffer, de drijvende kracht achter ADsterdam bij Publicis Groupe NL, kijkt uit naar het festival: “Met dit festival zetten we een platform neer waar creativiteit, innovatie en samenwerking samenkomen. De eerste namen beloven een divers en inspirerend programma dat verder zal bijdragen aan onze missie om de creatieve sector te versterken.” Het festival bouwt voort op het succes van voorgaande edities en blijft de nadruk leggen op toekomstgerichte creativiteit, met speciale aandacht voor mode, innovatie, sport en nieuwe media. Het doel is om de creatieve gemeenschap samen te brengen en nieuwe standaarden te zetten in de industrie.

Eén van de hoogtepunten van het festival is Selim Unlusoy, TEDx-spreker en Global Head of A.I. bij LePub Milan, die zal spreken over de impact van kunstmatige intelligentie op creativiteit en menselijke emoties. Met een carrière vol bekroonde projecten en inzichten op het gebied van mens-machine interactie, belooft zijn bijdrage een eye-opener te worden voor geïnteresseerden in de toekomst van creativiteit en technologie.

Het festival kenmerkt zich door de uiteenlopende programmering. In de line-up worden panel talks en workshops afgewisseld. De invloed van DEI op de creatieve industrie wordt besproken door Stefanos Constantinou (Highsnobiety) en Steph Morrow (Studio Worrom). Edson Sabajo oprichter van het iconische Nederlandse merk Patta en zien hoe je continue leergierigheid en Dinesh Sonak (Creative Gym) laten in een workshop – geïnspireerd op hiphop en tennis – zien hoe nieuwsgierigheid kan worden omgezet naar creatieve groei en impact. Verder presenteert ADsterdam actuele onderwerpen en trends in de creatieve sector (onder leiding van Lucas Boon, Adformatie en Dean Cooman, Boomerang FT.).

De komende weken zullen meer sprekers worden aangekondigd. Blijf op de hoogte van de laatste updates en programma-aankondigingen via ADsterdamFestival.com.

Mis het niet! Tickets zijn vanaf nu verkrijgbaar via https://adcn.stager.co/web/tickets

Noot voor de redactie: ADsterdam Creativity Festival, opgericht door Publicis Groupe en ondersteund door partners zoals ADCN | Club for Creativity, VIA Nederland, JongeHonden en Soundsright, is een belangrijk evenement voor de creatieve- en advertising industrie. Het festival brengt bureaus, grote merken en partners samen voor inspirerende gesprekken, paneldiscussies en live performances. Met deelname van prominente spelers en openheid voor de hele industrie, biedt het platform kansen voor netwerken en samenwerking. Het festival richt zich op toekomstgerichte thema’s zoals mode, technologie en inclusie, met als doel nieuwe standaarden in creativiteit te stellen.

 

 

Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.

Deel dit bericht