Geplaatst door PostNL

Eerste pakket- en briefautomaat PostNL geplaatst in Horst

Horst – Sinds deze week kunnen inwoners van Horst gebruikmaken van de eerste pakket- en briefautomaat van PostNL in de stad. Deze pakket- en briefautomaat is het 99e exemplaar in Nederland. Met de automaat in Horst neemt PostNL een volgende stap in de proef om consumenten op een zelfgekozen moment pakketten te laten ontvangen en versturen.

Landelijke proef

“We zijn erg blij met deze pakket- en briefautomaten in Horst”, vertelt Jean-Luc Otten, Business Development Manager bij PostNL. “In 2016 startten we de proef met de pakket- en briefautomaat. Inmiddels staan er nu pakket- en briefautomaten in Almere, Limburg (Beringe, Grashoek, Klimmen, Limbricht, Schinnen, Wessem), Tilburg, Breda, Amersfoort, Amsterdam, Den Haag, Geertruidenberg, Hardinxveld-Giesendam, Stein, Nijmegen, Zwolle, Harderwijk, Den Hoorn, Groningen, Kaatsheuvel, Wageningen, Sittard-Geleen, Oisterwijk en dus ook Horst. Daarmee komt het totale aantal op 99. Deze pakket- en briefautomaat in Horst staat aan de rand van een industriegebied, iets verderop ligt een woonwijk. Een mooie locatie om nieuwe ervaringen op te doen en meer inzicht te krijgen in de keuzes die gebruikers maken bij het ontvangen en verzenden van pakketten.”

Extra service voor klanten

De pakket- en briefautomaat staat ter hoogte van de Stationsstraat 90, tegenover het hoofdkantoor van Vissers Energy Group en bij een van de tankstations van het bedrijf, op exact dezelfde plek waar vroeger een brievenbus stond. ‘Wij zijn heel blij met de pakket- en briefautomaat”, zegt Kim Janssen van Vissers Energy Group. “Met deze automaat hebben we een extra dienst aan onze services kunnen toevoegen. Onze klanten kunnen nu 24/7 hun brieven posten en pakketjes ophalen en versturen.”

Werking pakket- en briefautomaat

De pakket- en briefautomaat bestaat uit een brievenbus met 2 openingen en meerdere lockers in verschillende formaten voor pakketten. Deze is geschikt om pakketten te versturen en te ontvangen en is tegelijkertijd een brievenbus. Consumenten versturen en ontvangen steeds meer pakketten door de groei in online shoppen. PostNL biedt deze consumenten steeds meer bezorgopties. We leveren pakketten thuis, bij de buren of op een postkantoor of pakketpunt af. En dat doen we overdag, ’s avonds en in het weekend. De automaten komen dicht bij of op locaties waar al een brievenbus staat en vervangen die betreffende brievenbus. PostNL blijft het netwerk van pakketpunten uitbreiden en daarbij horen ook deze automaten. Zie www.postnl.nl/pba voor meer informatie.