Industry Wire

Geplaatst door Salesforce

Eerste techbedrijf dat SpaceBuzz ondersteunt: Salesforce verbindt technologie met onderwijs bij opening nieuw kantoor

Amsterdam, 20 mei 2025 – In lijn met de bredere inzet van het bedrijf om te investeren in talentontwikkeling en AI-scholing, kondigt Salesforce vandaag een sponsorschap van stichting SpaceBuzz aan: een educatief programma dat kinderen onder andere via een virtuele ruimtereis leert over technologie, wetenschap en duurzaamheid. Met dit sponsorschap wil het bedrijf basisschoolleerlingen inspireren op het gebied van STEM en nieuwe generaties voorbereiden op de banen van de toekomst. De aankondiging vond plaats ter gelegenheid van de opening van het nieuwe kantoor van het bedrijf in het duurzaam herontwikkelde Edge Stadium in Amsterdam.

Tijdens het openingsevenement kwamen verschillende sprekers aan het woord die ieder op hun eigen manier het belang onderstreepten van samenwerking rondom technologie en onderwijs. Onder hen waren Neelie Kroes (bestuurslid bij Salesforce), Nina Tellegen (kwartiermaker van het Nieuw Amsterdams Verbond), Janine Geijsen (directeur van stichting SpaceBuzz), André Kuipers (ESA-astronaut en ambassadeur van SpaceBuzz), Prof. Max Louwerse (hoogleraar Cognitieve Psychologie en Kunstmatige Intelligentie aan Tilburg University), Remko Reinders (General Manager Salesforce in Nederland) en Relina Bulchandani (Executive Vice President Real Estate & Workplace Services bij Salesforce).

De opening van het nieuwe kantoor is voor Salesforce dan ook meer dan alleen een feestelijk moment. Het is een mogelijkheid het 1:1:1-model van het bedrijf tot leven te brengen, waarmee het bedrijf 1 procent van zijn vermogen, technologie en tijd van werknemers inzet voor non-profits. De samenwerking met stichting SpaceBuzz sluit naadloos aan op dit organisatieprincipe. Dankzij het partnerschap kunnen drie basisscholen in Amsterdam deelnemen aan een zes weken durend onderwijsprogramma over technologie, wetenschap en duurzaamheid. Salesforce is het eerste technologiebedrijf dat dit initiatief ondersteunt en legt daarmee de basis voor verdere toekomstige samenwerking, inclusief mogelijkheden voor medewerkers om betrokken te raken en bij te dragen aan de overeenkomstige missie.

Bijdragen aan een inclusieve digitale stad
Salesforce is sinds 2006 actief in Nederland en heeft hier een stevig ecosysteem van klanten en partners opgebouwd. Steeds meer organisaties werken met Salesforce aan de ontwikkeling van autonome AI-agents die het werk slimmer en efficiënter maken.

“We zijn trots op het nieuwe kantoor, omdat het niveau van duurzaamheid en technologie aansluit bij onze kernwaarden. Het staat ook voor onze ambities tot groei en nieuwe capaciteit die we voor klanten mogelijk maken met Agentforce, ons platform voor digitale arbeidskracht, dat bedrijven helpt sneller te groeien, efficiënter te opereren en onbeperkt te schalen. Al gaat deze opening niet over muren en bureaus, maar over betekenis, verbinding en blijvende impact,” zegt Remko Reinders, Country Leader Salesforce Nederland.

Het bedrijf heeft een duidelijke missie om ook andere organisaties in Amsterdam te inspireren om samen te werken aan gelijke toegang tot technologie en digitale vaardigheden en zo bij te dragen aan een inclusieve digitale stad. Tijdens het openingsevenement zijn klanten en partners actief opgeroepen om zich hierbij aan te sluiten en mee te werken aan de uitbreiding van het onderwijsprogramma in Amsterdam om elk kind toegang te geven tot de technologie, vaardigheden en inspiratie om te gedijen in de digitale toekomst.

“Toegang tot technologie en digitale vaardigheden biedt elke jongere, ongeacht achtergrond, de kans om mee te doen in de digitale revolutie. Technologie opent deuren, wakkert dromen aan en maakt het verschil. Met het Spacebuzz educatieprogramma brengen we dat vandaag in praktijk,” vervolgt Reinders.

Een unieke ervaring voor kinderen én klanten
Tijdens de opening van het nieuwe kantoor stapten 27 basisschoolleerlingen van basisschool de Bienkorf uit Amsterdam-Noord in de indrukwekkende SpaceBuzz raket. Dit 18 meter lange ruimtevaartuig – een initiatief van André Kuipers – simuleert met VR- en AR-technologie het uitzicht vanuit de ruimte op de aarde. Een ervaring die de verbeelding, bewustwording en nieuwsgierigheid prikkelt. De kinderen volgden vervolgens workshops in het Salesforce-kantoor op gebied van AI en duurzaamheid en leerden hoe bedrijven als Salesforce samenwerken met organisaties en overheden.

“Wij geloven dat technologie en onderwijs hand in hand gaan om verandering te realiseren. Door verbindingen te creëren tussen diverse partijen die gezamenlijk oplossingen bieden voor maatschappelijke en technologische uitdagingen, versterken we niet alleen de toekomst van Amsterdam, maar ook die van de volgende generatie,” aldus Remko Reinders.

Vastgoedstrategie die gericht is op de toekomst
Het kantoor in Amsterdam markeert voor Salesforce nog een belangrijke mijlpaal: het is de eerste grote vastgoedhuur van Salesforce sinds de coronaperiode. Deze stap sluit aan bij de nieuwe vastgoedstrategie van het bedrijf, die gericht is op meer flexibele, efficiënte en multifunctionele werkplekken – passend bij het hybride werken van vandaag en een moderne bedrijfscultuur. Salesforce huurt nu de bovenste twee verdiepingen van het volledig gerenoveerde Edge Stadium, een van de duurzaamste gebouwen van Europa. Daarmee sluit het kantoor perfect aan bij Salesforce’s hoge milieunormen en de toewijding aan duurzaamheid, één van de kernwaarden van het bedrijf.

“Met dit kantoor zetten we een volgende stap in hoe we ruimtes inrichten: als plekken die flexibiliteit en samenwerking ondersteunen, maar óók onze waarden weerspiegelen. Edge Stadium past perfect bij onze visie op de toekomst van werken: duurzaam, slim en ontworpen voor verbinding,” zegt Relina Bulchandani, Executive Vice President Real Estate & Workplace Services bij Salesforce die ook bij de opening aanwezig was. Het kantoor is uitgerust met de nieuwste technologie, waaronder hybride werkplekken met dubbele schermen en slimme gebouwsystemen, die flexibel en hoogwaardig werken ondersteunen.

Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.

Deel dit bericht