Geplaatst door Scoupy

Effective Media & Marketing (o.a. bekend van Scoupy en Hiiper) versterkt zich met Joep Smeets (ex-Ahold Delhaize)

Na aan de wieg te hebben gestaan van Albert Heijn Media Services (AHMS) gaat Joep Smeets nu mee-ondernemen met de founders van Scoupy.

Joep Smeets, marketing- & data-expert in Retail & FMCG en mede vormgever van Albert Heijn Media Services (AHMS), heeft zich verbonden aan Effective Media en Marketing (EMM Holding). Tot deze nieuwe sales- & marketinggroep voor bedrijven in de FMCG-branche behoort ook Scoupy: Nederlands’ grootste marketing- en activatieplatform voor fabrikanten en retailers in de supermarktwereld. Dit bedrijf werd in augustus jl. door de oprichters teruggekocht van DPG Media, dat eind 2019 eigenaar was geworden door de overname van Sanoma. Na een strategische heroriëntatie besloot DPG Media om Scoupy niet mee over te nemen.
Smeets mede-eigenaar van EMM Holding
Joep Smeets wordt tevens mede-eigenaar van EMM Holding, dat naast Scoupy verder bestaat uit databedrijf Hiiper (prijs- en assortimentsdata voor FMCG, smart shoppinglist), chatbotplatform Chatback Company (o.a. bekend van checkgesprek.nl), We Pack It (displays, repacking, distributie & fullfilmentservices) en Effective Promotions (sampling, beurzen, evenementen en fieldmarketingservices).
Wij zijn uiteraard super blij met de komst van Joep als mede-ondernemer!”, zegt Valentijn Bras, mede-eigenaar van EMM Holding en oprichter van Scoupy. “We hebben Scoupy teruggekocht vanwege haar enorme waardevolle technologie, de nog steeds zeer grote en actieve userbase van meer dan 1 miljoen accounts, en de grote hoeveelheden aankoop- en profieldata, welke in de afgelopen jaren door Scoupy is verzameld. De kennis van Joep op het gebied van dataproposities die gebruikmaken van aankoopdata is uniek in Nederland en voegt echt iets toe aan ons team. Deze kennis en ervaring gaan we inzetten in nieuwe proposities en projecten voor klanten in Retail, FMCG en ook daarbuiten!
Een speeltuin met heel veel potentie
Na een uniek carrièrepad bij een grote retailer gaat Smeets nu dus ondernemen. “In een heel andere omgeving, mag ik opnieuw waardevolle dataproposities opzetten. Daar krijg ik veel energie van!”, lacht Smeets. Hij ziet veel potentie in de nieuwe bedrijvengroep.
De match met de ondernemers achter Effective Media & Marketing en Scoupy was er op persoonlijk vlak meteen. Niet onbelangrijk natuurlijk. Maar deze stap sluit ook perfect aan bij mijn kennis en ervaring. Met haar innovatiekracht en technologie heeft deze club de wereld van FMCG-marketeers in Nederland in beweging gebracht. En de database die ze hebben is ook echt uniek. Deze omvat alle supermarktketens en drogisterij-merken in Nederland: een speeltuin met heel veel potentie, die nog dagelijks groeit en waar merken én retailers hun voordeel mee kunnen doen.” Aldus Smeets. (foto)