Eigen Fabrikaat lanceert de Instatrip: ’s werelds eerste interactieve reisplanner op basis van Instagram foto’s

Uitgestrekte witte vlaktes. De mooiste pistes van champagne poedersneeuw. Of zelfs het Noorderlicht. Een wintervakantie met zulke ingrediënten plan je natuurlijk niet met gewone reisgidsen of een standaard pakketreis. Voor Travel Alberta lanceert Eigen Fabrikaat daarom de Instatrip: een interactieve reisplanner voor je wintervakantie in Alberta, Canada, op basis van Instagram foto’s. Tijdens de eerste 3 dagen van de campagne zijn ruim 1.200 persoonlijke Instatrips samengesteld!
Seeing is believing
Het Canadese gebied van Alberta is een visueel schouwspel dat bijna geen woorden nodig heeft, of zoals men zegt: ’Seeing is believing’. Daarom lanceert Eigen Fabrikaat in samenwerking met Superhero Cheesecake een Instagram-powered tripplanner: de Instatrip door Alberta. De planner vraagt je om je eigen reis samen te stellen, op basis van de winterse activiteiten in Alberta. Door elke dag een andere activiteit te kiezen, plant de Instatrip een roadtrip door Alberta. En één gelukkige winnaar vliegt in december samen met een vriend naar Alberta om de Instatrip ook echt te maken. Rik Vandewall, client services director Eigen Fabrikaat: ‘Met de Instatrip door Alberta laten we Nederland visueel kennismaken met alles wat de regio te bieden heeft.’
Content gedreven campagne
De Instatrip maakt onderdeel uit van een geïntegreerde campagne om wintersport in Alberta, Canada onder de aandacht te brengen bij het Nederlandse publiek. En door user generated content als centraal bewijsmiddel te gebruiken, voelt de ultieme wintervakantie heel dichtbij. Daarmee is de hele campagne gebouwd op middelen waar de beelden het best tot hun recht komen. Daarnaast wordt er een documentaire gemaakt van de uiteindelijke winnaar, die eind december wordt uitgezonden op Discovery Channel. Maakt vlogger Noah de Zeeuw verschillende vlogs in zowel Nederland als Canada en wordt de Instatrip via online prerolls en cromo’s op bijvoorbeeld National Geographic en TLC verder aangejaagd.
Campagne credits
Klant: Travel Alberta
Bureau: Eigen Fabrikaat
Technische realisatie: Superhero Cheesecake
Media: BrandDeli & Havas
Muziek: Big Orange
Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.