Geplaatst door Ekco

Ekco zet Europese groei door en breidt ondersteuning ISV’s uit

Ekco is de nieuwe naam van negen cloud providers in Europa. De verschillende entiteiten werkten al langer samen maar gaan na een rebranding verder onder één gezamenlijke nieuwe naam. Het bedrijf groeit hard en verwacht de komende jaren nog eens te verzesvoudigen. Daarmee wil het bedrijf doorgroeien tot de top 5 cloudaanbieders wereldwijd. Om de Europese expansie te ondersteunen is Daan Duinhoven benoemd tot salesmanager Benelux.

‘We durven het risico van een ISV over te nemen’
‘Één van de markten waar we echt het verschil maken ten opzichte van onze concurrent is die van de ISV, ook wel de Independent Software Vendor.’ legt Daan Duinhoven uit. ‘In het verleden zagen we vaak dat ISV’s een vast bedrag voor de licentie en een vast bedrag voor support in rekening brachten. De verantwoordelijkheid voor hosting lieten ze vervolgens bij de klant liggen. Bij Ekco helpen we de software vendors en bieden daarom voor hosting een prijs per gebruiker of per medewerker. Zo kunnen vendors een totaalpakket bieden, maar lopen ze geen extra risico. Ze hoeven geen eigen omgeving te bouwen, niets in beheer te hebben of bijvoorbeeld SLA’s af te schermen. Die verantwoordelijkheid en het risico ligt bij ons.’

‘In drie dagen tijd hadden we een nieuw cluster draaien’
Ekco heeft capaciteit in elf datacenters in Nederland en op zo’n acht locaties in Europa. Daarnaast kunnen klanten bij Ekco ook terecht voor diensten op Azure, Amazon WebServices (AWS) of Google Cloud. ‘We kunnen snel schakelen, zoals recent bij een opdrachtgever. Zijn Storage systeem was gecrasht en de backup stond op hetzelfde systeem. Bij zijn leverancier, een grote internationale speler, kreeg hij weinig respons, dus toen is ons team direct aan de slag gegaan. We hebben onze experts bij elkaar gebracht en hadden binnen drie dagen een nieuw cluster draaien, volledig geconfigureerd en op maat gebouwd. Op zo’n moment ben ik heel trots op het feit dat ik met deze club mensen werk en het bedrijf kan helpen groeien.’

Over Daan Duinhoven
Daan Duinhoven werkt al langer bij Cloud2, één van de bedrijven die nu verder gaat onder de naam Ekco. Hij studeerde Commerciële Economie en begon zijn carrière bij Dell. Na ongeveer zeven jaar maakte hij de overstap naar GSM.nl waar hij aan de slag ging als commercieel directeur. Daarna heeft hij diverse salesfuncties gehad bij internationale IT-leveranciers (waaronder HP & Samsung). Voor Cloud2 heeft Daan als Accountmanager Security bij KPN gewerkt. ‘Ongeveer twee jaar geleden ben ik bij Cloud2 gestart als accountmanager Managed Hosting voor ISV’s. Het is bijzonder om te zien hoe snel dit bedrijf groeit en ik ben er trots op dat ik hier onderdeel van kan zijn. Onze ambities zijn groot en we hebben alle middelen in huis om deze waar te maken.’

Over Ekco
Direct na hun studie starten twee jonge Ierse ondernemers Eoin en Jonathan, een online backup bedrijf genaamd ‘KeepitSafe’. Na het succesvol te hebben verkocht en onder de vleugels van de koper te hebben uitgebouwd tot een wereldwijde speler met een inzet van meer dan €100 miljoen, kroop het ondernemersbloed waar het niet kon gaan en besloot het duo nogmaals een bedrijf op te starten. Inmiddels is dit bedrijf uitgegroeid tot een internationale speler met meerdere vestigingen over de wereld. Het doel van Ekco is een top 5 cloud provider wereldwijd te worden. Hun eigen visie rondom cloud services maakt het bedrijf onderscheidend en innovatief.