Industry Wire

Geplaatst door MailCampaigns

Ekomenu zet automation platform van MailCampaigns in

Soms is het nodig je e-mail automation platform opnieuw te bekijken. Zeker als je serieus aan de slag wil met data, is het essentieel dat je de juiste digitale tools tot je beschikking hebt. Dat gold ook voor Ekomenu, online aanbieder van betaalbare biologische maaltijden die aansluiten op de leefstijl van de klant. Zij kwamen terecht bij MailCampaigns vanwege de flexibiliteit, gebruiksvriendelijkheid en vele opties van hun eigen ontwikkelde platform.

Biologische producten die verspilling tegen gaan

Gezond en verantwoord eten voor iedereen toegankelijk maken, aangepast op de gewenste leefstijl. Dat is kort door de bocht de missie van Ekomenu. En dat doen ze op een verantwoorde manier. De producten zijn geteeld zonder kunstmest of synthetische bestrijdingsmiddelen en komen rechtstreeks van de boer, zonder tussenschakels. Ekomenu gaat daarmee ook verspilling tegen én steunt de lokale ondernemers.

Betaalbaar en passend binnen iedere leefstijl

De hoge kwaliteit die de biologische producten garanderen, wordt doorgevoerd over de gehele breedte van het aanbod. Zo zijn de recepten samengesteld door chefs in samenspraak met diëtisten. De recepten zijn bovendien gekoppeld aan 13 verschillende leefstijlen en zijn te filteren op diverse dieetwensen of allergieën. En dat hoeft niet duur te zijn. “Ieder mens is anders en iedereen verdient een gezonde leefstijl. Maar het lukt ons niet alléén. Ons lichaam en geest zijn niet opgewassen tegen het aanbod in de supermarkt”, vertelt Ekomenu. “We kopen te veel, eten minder gezond, en geven onnodig te veel geld uit.” Daar wil de organisatie verandering in brengen.

Behoefte aan uitgebreid maar makkelijk automation platform

Die bewonderenswaardige missie moet behalve op de website ook via e-mail marketing worden uitgedragen. Ekomenu heeft daar een duidelijke strategie voor opgesteld. Maar voor de uitvoering is er behoefte aan een e-mail marketing automation systeem waar de medewerkers makkelijk mee aan de slag kunnen. Eerdere positieve ervaringen van één van deze medewerkers bracht hen bij MailCampaigns.

“De gebruiksvriendelijkheid en de uitgebreide opties binnen ons systeem bedienen zowel de ervaren als minder ervaren marketeers. Dat komt natuurlijk omdat we alles zelf hebben ontwikkeld en de software precies aansluit op de wensen van marketeers”, vertelt Campagne Specialist Jasper van MailCampaigns.

Flexibel platform tilt e-mail marketing naar een hoger niveau

“Juist omdat de strategie al duidelijk was, helpen we Ekomenu vooral bij de basis, zowel technisch als visueel”, gaat Jasper verder. “Op die manier kunnen we de e-mail marketing naar een hoger niveau tillen.” Want die basis is uitgebreider dan je denkt. Gewerkt wordt aan nieuwe pop-ups, formulieren, e-mail templates en natuurlijk het broodnodige datamanagement. Om op het juiste moment gepersonaliseerde en gesegmenteerde content te kunnen versturen. Met relevantie voor iedere ontvanger tot gevolg.

Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.

Deel dit bericht