Industry Wire

Geplaatst door INNOPAY

Van elektrische auto tot OV: hoe blijft de consument baas van zijn data?

Amsterdam, 1 maart 2021 – Digitalisering is voor de mobiliteitssector een kans om haar dienstverlening te optimaliseren, echter het verantwoord omgaan met data is daarbij een uitdaging. Een van de belangrijkste voorwaarden voor de toekomst van mobiliteit, is het beschermen van de privacy van consumenten en organisaties. Dit blijkt uit het onderzoek naar digitalisering en mobiliteit van De Nieuwe Wereld en consultancy-bureau INNOPAY. In een speciale uitzending van het YouTube kanaal De Nieuwe Wereld die vanaf vandaag online staat, spreekt journalist en filosoof Ad Verbrugge met een aantal experts over dit onderwerp.

Welke voordelen biedt verdere digitalisering van de mobiliteitssector?  Hoe blijft de consument baas van zijn data? Verbrugge gaat in de uitzending in gesprek met Bas van Weele (Programmadirecteur OV Betalen bij de Coöperatie Openbaar Vervoerbedrijven), Hans Bresser (Directeur Strategie & Innovatie bij BOVAG)) en Freek Bos (Directeur van reizigersvereniging Rover).

De uitzending over digitalisering en mobiliteit maakt deel uit van een serie thema-uitzendingen over Digitale Duurzaamheid van De Nieuwe Wereld en INNOPAY.

Ga naar de uitzending ‘Van elektrische auto tot OV: Hoe blijft de consument baas van zijn data?’

Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.

Deel dit bericht