Els Dijkhuizen nieuwe CMO van McDonald’s Nederland
15 december, 2025 – McDonald’s Nederland versterkt haar directieteam met de komst van Els Dijkhuizen als nieuwe Chief Marketing Officer (CMO). Met deze benoeming haalt McDonald’s één van de meest invloedrijke en creatieve marketeers van Nederland in huis. Dijkhuizen neemt per 5 januari het stokje over van Stijn Mentrop, die afgelopen zomer met succes de overstap maakte als CMO naar McDonald’s Duitsland. Met deze benoeming komt Els aan het roer te staan van het Nederlandse Marketing team dat bestaat uit zo’n 20 gepassioneerde marketeers.
Ervaren en brede marketeer
Dijkhuizen wordt gezien als één van de meest invloedrijke marketeers van Nederland. Vorig jaar voerde ze de Marketing100 lijst aan. Haar leiderschap kenmerkt zich door het combineren van merkleiderschap, creativiteit en teamwork.
Zoe Hamburger, Managing Director McDonald’s Nederland: “Met haar ruime ervaring in merkstrategie, innovatie en marketing brengt Els een unieke combinatie van creativiteit, commercieel inzicht en mensgericht leiderschap mee naar McDonald’s. Haar komst betekent een mooie kans om onze positie als marktleider verder te versterken. Ik kijk ernaar uit om nauw met haar samen te werken om de groei van ons merk verder voort te zetten”.
Els Dijkhuizen: “McDonald’s is een iconisch merk dat diep geworteld is in het dagelijks leven van mensen. Het merk met de vertrouwde gele bogen straalt positiviteit, innovatie en beleving uit. Ik kijk er enorm naar uit om samen met het team hier verder aan te bouwen.
Diverse topfuncties
Tot voor kort werkte Dijkhuizen bij HEINEKEN waar zij 17 jaar lang verschillende (inter)nationale marketing- en communicatiefuncties vervulde. Als Marketing Director Heineken Nederland en Global Director Sponsorships Communication was zij o.a. verantwoordelijk voor de herpositionering van Texels Skuumkoppe, de 150 jaar jubileumcampagne ‘Heerlijk Helder hoe je ons ook noemt’ en werkte ze samen met het team uit China aan de introductie van Heineken Silver bier. Daarnaast leidde zij creatieve projecten en bouwde zij de digital- en datakant verder uit, onder andere met het Vrienden van Amstel-ticketingplatform.
Els start per 5 januari 2026. Als CMO is zij onderdeel van de Nederlandse directie en werkt zij o.a. nauw samen met de Franchisenemers van McDonald’s en met de vaste bureau partners zoals TBWA, OMD, MRM en ACE.
Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.