Industry Wire

Geplaatst door Braingineers

EnergieDirect.nl winnaar neuro usability award: energy!

Van de 10 grootste energiemaatschappijen heeft energiedirect.nl de beste onbewuste customer experience journey. Consumenten ervaren minder frustratie in het doorlopen van deze tunnel in vergelijking met andere energiemaatschappijen. Vandebron en Essent hebben een mooie tweede en derde plek. 

De award is een erkenning dat het online afsluiten van energie als “soepel met een positieve beleving” wordt ervaren door de consument. De energie-aanbieders die kans maakten op de award waren: Energiedirect, Essent, E.ON, Greenchoice, Eneco, Nederlandse Energie Maatschappij, Nuon, Oxxio, Vandebron en Qurrent. De beoordeling is gebaseerd op “performance fluency”, het gemak waarmee iemand een taak op een website met succes kan voltooien, gebaseerd op gemeten hersendata.

Neuro usability insights

Tijdens het neuro usability insights event (29-03-2018, B-Amsterdam), is de winnaar bekend gemaakt. Neuro usability is de volgende generatie van usability onderzoek. Middels EEG (hersenactiviteit meetapparaat) met 5 metingen per seconde ontstaat een nauwkeurig inzicht waar en waarom mensen frustratie, blijdschap en aandacht ervaren. Bottlenecks en optimalisatie kansen worden verkregen middels EEG onderzoek. 100 participanten hebben deelgenomen aan dit onderzoek. De resultaten van deze neuro usability insights, inclusief de best- en de worstcases, zijn tijdens het event gepresenteerd aan de digital managers van alle 10 deelnemende energiemaatschappijen.

Over Braingineers

Braingineers is een neuro intelligence bedrijf, wat inhoudt dat er nieuwe research insights worden gecreëerd op basis van gemeten hersenactiviteit (neuro) en artificial intelligence. Braingineers heeft als missie om klantbelevingsonderzoek te hervormen. Wetende dat 95% van de aankoopbeslissingen onbewust gebeurt, is het belangrijk dat de communicatie ook op onbewust niveau aanspreekt. Door een kijkje in het brein te nemen kan onbewuste beleving inzichtelijk worden gemaakt. De neuro usability inzichten zijn het startpunt om een customer journey te optimaliseren. De interactieve online rapportage, genaamd Brainpeek, zorgt voor betrokkenheid en kennisdeling van interne stakeholders.

Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.

Deel dit bericht