Geplaatst door Beonder

Energiek Apeldoorn kiest voor de software van Beonder

Energiek Apeldoorn werkt sinds kort met de rapportagetool Beonder Forms. Door het rapportageproces volledig te automatiseren, werken de energiecoaches efficiënter en kost het uitwerken van het gespreksverslag minder tijd. Een energiecoach is een vrijwilliger die op locatie advies geeft aan bewoners over het opwekken en besparen van energie. Administratieve handelingen moeten dan tot een minimum beperkt worden.

Sander Lubberhuizen, bedrijfsleider van Energiek Apeldoorn en werkzaam op het gebied van de circulaire economie, vertelt meer over de keuze voor Beonder: “Voor ons is het essentieel dat we een systeem tot onze beschikking hebben dat we volledig naar eigen wens kunnen inrichten en aanpassen. Met Beonder Forms kunnen we nu heel gemakkelijk onze eigen vraagstructuren bouwen om op locatie de energiescan uit te voeren.”

Software as a Service
Beonder biedt haar services aan als SaaS (Software as a Service). Lubberhuizen geeft aan dat dit doorslaggevend was in de keuze voor Beonder: “Doordat Beonder Forms wordt aangeboden als SaaS betalen we alleen naar gebruik en zitten we niet vast aan hoge jaarlijkse licentiekosten. Dit principe van ‘pay-per-use’ is ook binnen de circulaire economie een belangrijk onderdeel.”

Coaches krijgen realtime inzicht
Met Beonder Forms kunnen de energiecoaches snel en efficiënt het verslag invullen en het automatisch samengestelde rapport downloaden. Alle data wordt gestructureerd en centraal opgeslagen in de cloud, waardoor het gemakkelijk is om informatie te verbinden en conclusies te trekken. Het systeem maakt bovendien gebruik van data-encryptie om ervoor te zorgen dat alle vastgelegde informatie goed is beveiligd. Data-encryptie is techniek waarbij gegevens tijdelijk onleesbaar worden gemaakt als je ze opslaat of verstuurt. Door slim om te gaan met de verzamelde data levert Energiek Apeldoorn een bijdrage aan de ambitie om Apeldoorn in stapjes energieneutraal te maken.

Over Beonder
Beonder biedt via verschillende services software-oplossingen aan om gegevens op een objectieve en eenduidige manier op te slaan, te analyseren en van te leren. De software is af te stemmen op iedere situatie en toepasbaar in uiteenlopende branches. De missie van Beonder is om via een persoonlijke aanpak het werk van mensen en organisaties efficiënter, makkelijker en leuker te maken.

Over Energiek Apeldoorn
Klimaatverandering en de opwarming van de aarde zijn een feit. Het goede nieuws is dat we er wat aan kunnen doen met z’n allen. Een steentje bijdragen aan de wereld van morgen. Gemeente Apeldoorn vraagt iedereen om zelf aan de slag te gaan en wil hierbij graag helpen. Daarom heeft Apeldoorn Energiek Apeldoorn in het leven geroepen. Energiek Apeldoorn geeft bewoners en bedrijven onafhankelijk advies over het opwekken en besparen van energie. Lees meer over Energiek Apeldoorn.