Industry Wire

Geplaatst door Move4Mobile

ENGIE zet met nieuwe release app succesvolle stap richting verduurzaming en bespaart klanten veel geld

Energiebedrijf ENGIE en strategisch partner Move4Mobile konden de release van de nieuwe versie van de ENGIE app niet beter timen; een release die klanten met slimme inzichten helpt geld te besparen op hun anders mogelijk torenhoge energierekening. Zeker omdat nu, naast het milieu, ook de portemonnee flink wordt geraakt. De energieprijzen nemen in rap tempo toe en de gemiddelde Nederlander betaalt per jaar al snel honderden euro’s extra. Het ideale moment om het roer nu eens écht om te gooien. Met resultaat: een hogere klanttevredenheid, toegenomen loyaliteit en één van de best beoordeelde apps in energieland, die zelfs door niet-klanten wordt verkozen boven de eigen energieleverancier.

Focus op de eindgebruiker
Belangrijkste reden voor het succes van ENGIE? De focus op de eindgebruiker. Het energiebedrijf gaat regelmatig in gesprek met klanten om de app zó te ontwikkelen dat deze klanten altijd de juiste ondersteuning en hulp biedt. Onlangs werd nog hard gewerkt aan een completer inzicht in het energieverbruik. Nu wordt ook persoonlijk advies ontwikkeld en biedt de app daarnaast de juiste handvatten voor klanten om slim te kunnen besparen.

Van statisch beginscherm naar dynamische feed
Bestond de app eerder uit een statisch beginscherm, is dit scherm inmiddels omgetoverd tot een dynamische feed die alleen de inzichten toont die voor de gebruiker van toepassing zijn. De feed is flexibel, en maakt het daarmee makkelijker om de merkbeleving naar voren te brengen. Bovendien kan deze continu worden uitgebreid en gefinetuned. En dat is nog maar het begin; de herstructurering is een nieuwe voedingsbodem voor groei.

Context sleutelfactor in het wel of niet slagen van een dergelijke transformatie
Belangrijkste learning? Dat inzicht in verbruik alléén de truc niet doet. Dat zegt pas iets als deze in context wordt geplaatst van de tijd van het jaar, of hoe dit zich verhoudt ten opzichte van manieren om te besparen, of om terug te leveren.

Op elke energievraag een antwoord met geüpdatet contactscherm
Goed advies mag hierbij niet ontbreken. Om die reden is ook het contactscherm geüpdatet. Zo vinden klanten via chatbot en live chat antwoorden op alle energievragen. Ook kunnen klanten appen of via Facebook Messenger contact opnemen. Daarnaast is er een directe integratie met de telefoonlijn, zodat inzichtelijk is hoe lang een eventuele wachtrij is en klanten zelf bepalen welk kanaal op dat moment het beste past. Ook kunnen klanten via deze wegen feedback en tips delen.

Context is en blijft hoofdthema
Met gemiddeld 4,4 ster in de Appstores is de ENGIE app één van de beste apps in energieland. Maar ook de toekomst lijkt veelbelovend. De komende tijd komt de focus te liggen op contact, advies en het de gebruiker nóg makkelijker maken zelf alles te regelen via de app.

Jasper ter Horst, Product Owner bij ENGIE: “We werken al jarenlang goed samen met onze partner Move4Mobile, die ons helpt met strategische vraagstukken. Ook levert Move4Mobile zeer bekwame developers en designers, die een uitstekende aanvulling zijn op ons development team.”

Over Move4Mobile
Al sinds 2016 is Move4Mobile de mobile partner van ENGIE, waarmee de app in nauwe samenwerking wordt doorontwikkeld. Move4Mobile is de door Emerce uitgeroepen #1 van alle mobile bureaus in Nederland. Het 70 koppige team is gespecialiseerd in de volledige totstandkoming van digitale innovatieve ambities van bedrijven. De agency draagt van strategie tot operatie zorg voor strategische vraagstukken op diverse gebieden, uiteenlopend van fintech, tot energie, tot security. De mobile agency staat bekend om zijn strategische sessies en punctualiteit omtrent veiligheid.

Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.

Deel dit bericht