Geplaatst door TANDBERG

Eredivisieclubs overleggen via video

TANDBERG, leverancier en producent van telepresence, high-definition videoconferencing en mobiele video-oplossingen, implementeert samen met Imotions videoconferencing bij alle achttien clubs die uitkomen in de Eredivisie, bij de overkoepelende organisatie Eredivisie CV en bij de KNVB. Als aanvulling op de bestaande vormen van overleg hebben deze partijen behoefte aan een efficiënte manier van communiceren waarbij er geen concessies worden gedaan aan het persoonlijk contact. Om in deze behoefte te voorzien, worden in totaal twintig verrijdbare middelgrote TANDBERG Profile 3000 MXP systemen geïnstalleerd bij alle clubs, de KNVB en Eredivisie CV. Met de videoconferencingsystemen wordt de onderlinge communicatie bevorderd en worden reistijd en -kosten die gepaard gaan met vergaderingen op locatie bespaard. TANDBERG’s partner Imotions levert de apparatuur, zorgt voor de installatie en het beheer en staat klaar voor technische ondersteuning bij vergaderingen.

In een pilot is het gebruik van videoconferencing getest door de Eredivisie CV, de KNVB en een aantal clubs, te weten sc Heerenveen, Roda JC, AFC Ajax, FC Groningen en AZ. De pilot is als zeer positief ervaren door de verschillende gebruikers. De technologie en de toepassing stellen de voetbalclubs en overkoepelende organisaties in staat om sneller, efficiënter en veiliger te kunnen samenwerken en te communiceren. Doordat er gebruik gemaakt wordt van het publieke internet kunnen de Eredivisieclubs ook vergaderen met externe partners als sponsors, gemeenten en politie over bijvoorbeeld de veiligheid rondom wedstrijden.

Directeur van Eredivisie CV, Frank Rutten: “Na een geslaagde proefperiode in samenwerking met de KNVB en een aantal clubs hebben wij kunnen concluderen dat dit systeem leidt tot een efficiënte vorm van communicatie en met name een forse vermindering van de reistijd. Met het oog op de landelijke spreiding van de achttien Eredivisieclubs vormt dit dan ook een uitstekende aanvulling op onze reeds bestaande vormen van overleg.”

Erik Swart, County Manager Nederland bij TANDBERG: “Dit strategische partnership tussen de Eredivisie CV, TANDBERG en Imotions is uniek in zijn soort. Essentieel voor het succes was dat elke club is uitgerust met de TANDBERG apparatuur. Zes systemen zijn eerst in pilotvorm geïnstalleerd in de stadions van de clubs en op de kantoren van de Eredivisie te Maarsbergen en KNVB te Zeist. Hierdoor hebben de partijen de kracht van videoconferencing kunnen ervaren en vervolgens hebben wij het partnership verder uit kunnen rollen.”

Remko Brilman, directeur van Imotions zegt: “Net als de Eredivisie CV zijn Imotions en TANDBERG ervan overtuigd dat videocommunicatie kan bijdragen aan het optimaliseren van bepaalde overlegstructuren en reguliere besprekingen tussen de betreffende partijen. Imotions verzorgt naast de installatie van de apparatuur ook de dagelijkse ondersteuning bij vergaderingen. Voor elke vergadering waarbij video wordt gebruikt, stelt Imotions alle apparatuur op afstand op elkaar af. Zo kan er niks mis gaan met de verbindingen en hoeven de gebruikers zich niet te verdiepen in de technische gegevens. Waar nodig staat er een ‘videobutler’ klaar voor technische ondersteuning. Ook voor een vergadering met externe partijen als gemeente, politie en brandweer legt Imotions de verbindingen.”