Geplaatst door ESET

ESET lanceert ESET Cloud Office Security

Sliedrecht, 30 oktober 2020 – ESET, wereldwijd leider in cybersecurity, heeft vandaag ESET Cloud Office Security gelanceerd: een nieuwe op zichzelf staande software-as-a-service-oplossing die geavanceerde, preventieve bescherming biedt aan gebruikers van Microsoft 365-applicaties. De software is ontworpen om de belangrijke rol die e-mail en samenwerkingstools binnen bedrijven spelen te weerspiegelen.

Microsoft Office 365 wordt door bedrijven over de hele wereld gebruikt, en de cloud is voorbedrijven van elke grootte een onmisbaar onderdeel geworden van hun dataopslag en -systemen. Meer dan 84% van de bedrijven (volgens onderzoek van Gartner*) gebruiken momenteel al of willen Microsoft 365 gaan gebruiken. Daarom is het cruciaal dat bedrijven en hun cloudhulpmiddelen adequaat beschermd zijn. Bedrijven die ESET Cloud Office Security gebruiken zijn beschermd tegen incidenten die veroorzaakt worden door e-mail-aanvallen en -malware. Dit zorgt ervoor dat medewerkers zich kunnen focussen op werkgerelateerde zaken.

E-mail is de basis van moderne bedrijfscommunicatie, maar ook één van de meest effectieve kanalen om malware te verspreiden. De consequenties hiervan kunnen rampzalig zijn, vooral als ook samenwerkingstools geïnfiltreerd worden. ESET Cloud Office Security biedt een extra beschermingslaag voor Microsoft 365 cloud e-mail en opslag, met automatische bescherming van nieuwe gebruikersmailboxen, zodat alle medewerkers met een gerust hart kunnen werken. Met deze oplossing kunnen dreigingen gecontroleerd en ingezien worden, en worden notificaties gegeven als malware gedetecteerd wordt. IT-beheerders kunnen dan direct ingrijpen via de webconsole, die gemakkelijk in gebruik is.

ESET Cloud Office Security beveiligt Exchange Online-diensten door de communicatie te beschermen tegen malware met een combinatie van spamfiltering, de anti-malware functie en bescherming tegen phishing. Deze combinatie minimaliseert negatieve gevolgen die ongewenste e-mails hebben op de alledaagse productiviteit en helpt te voorkomen dat binnenkomende externe e-mails gebruikt worden als kanaal voor gerichte aanvallen. De anti-malware bescherming van ESET Cloud Office Security reageert ook op bestandswijzigingen in OneDrive, om ervoor te zorgen dat uw bedrijfsdata veilig blijft, en minimaliseert het risico dat malware zich kan verspreiden naar andere apparaten. De cloud console is gemakkelijk in gebruik en overal vandaan toegankelijk. Daarnaast geeft de console een overzicht van items die in quarantaine zijn geplaatst en een onmiddelijke melding als er een detectie plaatsvindt.

Ján Brunovský, productmanager bij ESET, licht toe: ‘Vrijwel ieder bedrijf over de hele wereld vertrouwt voor hun communicatie op e-mails, maar tegelijkertijd is het één van de belangrijkste vectoren die cybercriminelen exploiteren. We zijn erg blij om ESET Cloud Office Security te lanceren en een oplossing te bieden die talloze bedrijven en hun meest waardevolle interacties en data beschermt. Het is essentieel voor de cyberbeveiliging van bedrijven om e-mail en cloudopslag goed te beschermen. Zonder een sterke basis met anti-malware bescherming, staat de deur bij bedrijven wijd open om aangevallen te worden. Wij zijn trots om een nieuwe, innovatieve en gebruiksvriendelijke oplossing te bieden voor een breed scala aan bedrijven die hun cloudhulpmiddelen moeten beschermen.

Klik hier voor meer informatie over ESET Cloud Office Security.