Geplaatst door ESET

ESET lanceert XDR-beveiligingsoplossing in de cloud voor Managed Service Providers

Sliedrecht, 29 september 2022 –  ESET, een wereldwijde leider in digital security, biedt Managed Service Providers vanaf vandaag de beschikking over haar beveiligingsniveau dat extended detection & response (XDR) in de cloud mogelijk maakt: ESET PROTECT Enterprise. ESET heeft sinds 2014 een speciaal MSP-programma waarmee Managed Service Providers hun IT-dienstverlening kunnen versterken met de bekroonde security-oplossingen van de grootste Endpoint Security-vendor uit de Europese Unie. Met deze lancering wordt een stap voorwaarts gezet in het MSP-aanbod met de XDR-oplossing ESET Inspect Cloud. Deze cloudvariant werd eerder dit jaar al gelanceerd voor niet-MSP-klanten en is nu toegevoegd aan het MSP Administrator-platform van ESET, dat door de huidige MSP-partners al wordt gebruikt.

ESET doet al tientallen jaren onderzoek naar het cyberdreigingslandschap en innoveert doorlopend met digitale beveiligingstechnologie. Het huidige aanbod is ontworpen met zowel deze ontwikkelingen als ESETs klanten en partners in het achterhoofd. Drie pijlers staan centraal in de ontwikkeling van ESETs technologie. Ten eerste machine learning en op AI-gebaseerde technologieën, die al tientallen jaren ontwikkeld worden. Ten tweede het unieke cloud-reputatiesysteem genaamd ESET LiveGrid. Tot slot: de menselijke expertise van ESET-experts over de gehele wereld. ESETs meerlaagse technologie voor preventie, detectie en respons in relatie tot digitale dreigingen uit zich in verschillende beveiligingsniveaus voor bedrijven en MSP’s. In deze niveaus staat het ESET PROTECT-platform centraal, ondersteund door de beveiligingslagen van ESET LiveSense.

De beschikbaarheid van ESET Inspect Cloud aan de ESET MSP Administrator betekent dat MSP’s het uitgebreide beveiligingsniveau ESET PROTECT Enterprise kunnen inzetten om klanten te beveiligen. Met dit beveiligingsniveau kunnen MSP’s uitgebreidere proactieve beveiliging aanbieden aan klanten in de vorm van de XDR-tool ESET Inspect Cloud. In combinatie met het krachtige ESET PROTECT-beheerplatform zorgt die tool voor het voorkomen van inbreuken, automatische detectie- en responsmogelijkheden en uitgebreide informatie over alles dat in het netwerk gebeurt. ESET-oplossingen zijn modulair, aanpasbaar en worden doorlopend verbeterd en automatisch geüpdatet.

ESET-oplossingen voor MSP’s zijn eenvoudig in gebruik, helpen om de dagelijkse werkzaamheden effectief uit te voeren en stellen MSP’s in staat om eersteklas beveiliging te bieden om het vertrouwen van hun klanten te helpen versterken. De oplossingen zijn flexibel en schaalbaar in ontwerp, geschikt voor het multitenancy-model van de MSP’s en bespaart security engineers tijd. Om het leven van MSP’s te vergemakkelijken, biedt ESET een flexibel, self-service, zero-commitment facturatiemodel op basis van dagelijks gebruik en maandelijkse facturatie.

“De komst van ESET Inspect in de cloud maakt het dat wij een volledig XDR-platform bieden aan onze MSPs, dat multitenant te beheren is. Dit brengt de MSPs twee belangrijke voordelen: ten eerste professionalisering van de dienstverlening door het inzetten van de meest geavanceerde security- oplossingen. Ten tweede moedigen wij MSP’s ook aan om het platform zelf te gebruiken om zo de eigen weerbaarheid te vergroten, omdat MSP’s steeds vaker doelwit zijn van cyberaanvallen. Het is dus belangrijker dan ooit om als MSP jouw interne beveiliging op orde te hebben”, aldus Ashley Schut, Head of MSP bij ESET Nederland

Wil je meer weten over het aanbod, klik hier.
Om meer te weten over wat XDR is, klik hier.

Over ESET

Al meer dan 3 decennia ontwikkelt ESET® toonaangevende IT-beveiligingssoftware en -diensten om bedrijven, kritieke infrastructuur en consumenten wereldwijd te beschermen tegen steeds complexere digitale bedreigingen. Inmiddels is ESET uitgegroeid tot het grootste IT-security bedrijf uit de Europese Unie met oplossingen variërend van endpoint en mobile security, tot encryptie en tweefactorauthenticatie. ESET beschermt en monitort 24/7 op de achtergrond en werkt beveiliging in real-time bij om gebruikers veilig te houden en bedrijven zonder onderbreking te laten werken. Evoluerende bedreigingen vereisen een evoluerend IT-beveiligingsbedrijf dat veilig gebruik van technologie mogelijk maakt. Dit wordt ondersteund door ESET’s R&D centra wereldwijd, die zich inzetten voor onze gezamenlijke toekomst. Ga voor meer informatie naar www.eset.com/nl of volg ons op LinkedIn, Facebook, Instagram en Twitter.