Geplaatst door ESET

ESET Mobile Security erkend met hoogst mogelijke score in AV-TEST

Sliedrecht, 25 november 2020 – ESET, een wereldwijde leider op het gebied van cybersecurity, is opnieuw geprezen met de hoogste score in de nieuwste AV-TEST voor ‘Beste antivirus software voor Android’. Na het lanceren van versie 6.0 van ESET Mobile Security (EMS), met de nieuwe Payment Protection functie, behaalde ESET voor de tweede keer op rij topscores met in totaal 18 punten.

AV-TEST, een toonaangevende onafhankelijke testorganisatie, gebruikt een van de grootste collecties van malware samples ter wereld om een real-world omgeving te creëren voor zeer nauwkeurige in-house testen.

Na het behalen van de topscore in de AV-TEST van juli 2020 werd ESET samen met 14 andere mobiele beveiligingsproducten opnieuw geëvalueerd. Daarbij werd gebruik gemaakt van de standaardinstellingen en de meest actuele versie van alle producten. De test concentreerde zich op de detectie van malware en de gebruiksvriendelijkheid, evenals op de prestaties en false-positives. ESET Mobile Security behaalde de hoogste score van 99,8% in “Protection against the latest Android malware attacks in real time” en een perfecte 100% in “Detection of widespread Android malware discovered in the last 4 weeks”. De ESET Mobile Security app voor Android werd ook geprezen voor het niet beïnvloeden van de levensduur van de batterij of het vertragen van het toestel.

Versie 6.0 van de premium Mobile Security oplossing introduceert een nieuwe beveiligingslaag voor EMS-gebruikers. De Payment Protection-functie beschermt gebruikers terwijl ze financiële gerelateerde toepassingen gebruiken, bijvoorbeeld voor internetbankieren of voor aandelenhandel. Met deze functie worden alle geïnstalleerde toepassingen van de Google Play-winkel, die in de categorie Financiën vallen, automatisch gecategoriseerd en gescand op potentiële bedreigingen. De gebruiker kan ook zelf andere geïnstalleerde applicaties aan de lijst toevoegen die buiten de categorie Financiën vallen.

Branislav Orlík, productmanager bij ESET, zei over de resultaten: “We zijn erg trots op de consistente erkenning van ESET door AV-TEST voor ESET Mobile Security. Deze scores weerspiegelen onze inspanningen om klanten het allerbeste te bieden op het gebied van IT-beveiligingsoplossingen, aangezien het van essentieel belang is dat de persoonlijke en professionele gegevens van de gebruikers volgens de hoogste normen worden beschermd. We zijn blij dat we opnieuw de hoogste score hebben behaald en zijn toegewijd aan het altijd innoveren en updaten van ons productaanbod”.

Klik hier voor meer informatie over ESET Mobile Security.

Over ESET

Al 30 jaar lang ontwikkelt ESET® toonaangevende IT-beveiligingssoftware en -diensten voor bedrijven en consumenten over de hele wereld. Inmiddels is ESET uitgegroeid tot het grootste IT-security bedrijf uit de Europese Unie met oplossingen variërend van endpoint en mobile security, tot encryptie en tweefactorauthenticatie. ESET beschermt en monitort 24/7 op de achtergrond en werkt beveiliging in real-time bij om gebruikers veilig te houden en bedrijven zonder onderbreking te laten werken. Evoluerende bedreigingen vereisen een evoluerend IT-beveiligingsbedrijf dat veilig gebruik van technologie mogelijk maakt. Dit wordt ondersteund door ESET’s R&D centra wereldwijd, die zich inzetten voor onze gezamenlijke toekomst. Ga voor meer informatie naar www.eset.com/nl of volg ons op LinkedIn, Facebook, Instagram en Twitter.