Geplaatst door ESET

ESET is uitgeroepen tot ‘Strategic Leader’ in 2021 AV-Comparatives’ Endpoint Prevention and Response Test

Sliedrecht, 24 januari 2022 – ESET, een wereldwijde leider op het gebied van cybersecurity, is benoemd tot ‘Strategic Leader’ in het AV-Comparatives 2021 Endpoint Prevention and Response (EPR) Comparative Report. Het betreft één van de meest uitgebreide testen van endpoint detection- en response oplossingen (EDR) en endpoint security producten uitgevoerd door AV-Comparatives. Voor het rapport werd de ESET PROTECT Enterprise-bundel getest, die bestaat uit de ESET PROTECT management console, ESET Endpoint Security, ESET Enterprise Inspector en ESET Dynamic Threat Defense, versie 8.1.
AV-Comparatives, een toonaangevende, onafhankelijke testorganisatie die bekend staat om het aanbieden van innovatieve tests in een realistische omgeving, onderwierp de producten van tien leveranciers aan een reeks van 50 gerichte aanvallen, elk ingezet met een verscheidenheid aan technieken en tactieken.
Op basis van deze diepgaande testen, heeft AV-Comparatives een Enterprise EPR CyberRisk Quadrant™ ontwikkeld. In dit kwadrant wordt rekening gehouden met de effectiviteit van elk product bij het voorkomen van beveiligingsinbreuken, de daaruit voortvloeiende berekende besparingen, de aanschafkosten van het product en de kosten voor de nauwkeurigheid van het product (eventuele kosten die worden gemaakt als gevolg van false positives). ESET en haar oplossingen, werden door AV-Comparatives in het kwadrant geplaatst als Strategic Leader, de hoogst mogelijke certificering in het kwadrant. Strategic Leaders worden gekenmerkt door EPR-producten met een zeer hoog investeringsrendement en een zeer lage total cost of ownership. Door uitzonderlijke technische mogelijkheden, gecombineerd met redelijke kosten. Bovendien ontwikkelen Strategic Leaders baanbrekende ideeën en implementeren deze, volgens AV-Comparatives, op indrukwekkende wijze in hun producten.
ESET behaalde hoge scores in de categorieën: ‘active prevention’, ‘passive response’ en ‘combined prevention/response capabilities’. ESET scoorde op deze categorieën respectievelijk 96%, 100% en 98%.
Zoals vermeld in het rapport, deed ESET PROTECT Enterprise het uitzonderlijk goed in de 50 afzonderlijke aanvalsscenario’s en toonde hiermee aan dat het een uitstekend product is voor het enterprise segment. De gebruiksvriendelijke intuïtieve console werd geprezen, evenals de contextuele gegevens die worden aangeleverd zodat beveiligingsanalisten bedreigingen kunnen prioriteren, kunnen beperken en verder kunnen onderzoeken.
Righard Zwienenberg, senior research fellow bij ESET, merkte op: “We zijn wederom erg trots om te zien dat ESET en ESET PROTECT Enterprise worden erkend als Strategic Leader. Dit bevestigt dat onze preventie- en responsemogelijkheden effectief zijn en dat SOC-analisten nuttige contextuele gegevens krijgen om waargenomen bedreigingen goed te beoordelen en te prioriteren”.
Andreas Clementi, CEO en oprichter van AV-Comparatives, merkte op: “ESET behaalde niet alleen een hoge gecombineerde preventie- en responsscore in de test, maar toonde ook uitstekende algemene detectie- en reportagemogelijkheden. De testresultaten droegen bij aan het lage total cost of ownership van ESET en zorgden ervoor dat ESET opnieuw een Strategic Leader werd in de tweede editie van deze test door AV-Comparatives”.
Klik hier voor meer informatie over de bekroonde oplossingen van ESET.
Over ESET
Al meer dan 30 jaar ontwikkelt ESET® toonaangevende IT-beveiligingssoftware en -diensten voor bedrijven en consumenten over de hele wereld. Inmiddels is ESET uitgegroeid tot het grootste IT-security bedrijf uit de Europese Unie met oplossingen variërend van endpoint en mobile security, tot encryptie en tweefactorauthenticatie. ESET beschermt en monitort 24/7 op de achtergrond en werkt beveiliging in real-time bij om gebruikers veilig te houden en bedrijven zonder onderbreking te laten werken. Evoluerende bedreigingen vereisen een evoluerend IT-beveiligingsbedrijf dat veilig gebruik van technologie mogelijk maakt. Dit wordt ondersteund door ESET’s R&D centra wereldwijd, die zich inzetten voor onze gezamenlijke toekomst. Ga voor meer informatie naar www.eset.com/nl of volg ons op LinkedIn, Facebook, Instagram en Twitter.