Industry Wire

Geplaatst door Salesforce

Esprit kiest voor Salesforce om zijn digitale strategie voor retailers en consumenten te versterken

Amsterdam, 10 oktober 2019 – Salesforce (NYSE: CRM), wereldwijd leider in de CRM-markt, kondigde vandaag aan dat het internationale modemerk Esprit heeft gekozen voor Salesforce om zijn digitale strategie voor retailers en consumenten te versterken. Het bedrijf brengt zijn e-commerce en marketing samen op één enkel platform om de shoppingtrajecten te transformeren en geconnecteerde, intelligente en gepersonaliseerde winkelervaringen te realiseren.
“Vandaag wordt meer dan 27 procent van onze omzet digitaal gerealiseerd. Dankzij onze partnership met Salesforce kunnenwe dit belangrijke kanaal laten groeien met nieuwe klantervaringen,” zegt Leif Erichson, Chief Digital & Operations Officer bij Esprit. “Salesforces toonaangevende technologie en hun consequente focus op de klant past perfect bij onze strategie, en zal Esprit beter in staat stellen om de klantenbehoeften in het digitale tijdperk in te vullen.”
Esprit maakt gebruik van Salesforce Commerce Cloud, Marketing Cloud en Einstein om met artificiële intelligentie (AI) verrijkte e-commerce en marketingtrajecten te bouwen die naadloos over mobiele, sociale, web- en andere kanalen heen lopen. Zowel retailers als consumenten kunnen genieten van slimmere, meer gepersonaliseerde omnichannel shoppingervaringen, met voorspellende productaanbevelingen en aanbiedingen op maat van hun individuele behoeften. Bovendien krijgen retailers de B2B-specifieke functionaliteit die ze nodig hebben voor grotere, complexere aankopen, zoals een bestelling van goederen voor de voorraad van meerdere winkels, en levering op verschillende data en locaties.
“Retailers en consumenten hebben verschillende aankoopbehoeften, maar uiteindelijk willen ze beiden vooral gebruiksgemak,” zei Joachim Schreiner, SVP en GM bij Salesforce Duitsland. “Dankzij Salesforce kan Esprit precies daarvoor zorgen: een digitale ervaring die tegemoet komt aan de unieke behoeften van elke klant waar ook ter wereld, en die gebruik maakt van AI om voortdurend bij te leren, waardoor een meer gepersonaliseerde klantinteractie mogelijk is op grote schaal.”
Om de digitale transformatie te helpen versnellen doet Esprit een beroep op de consulting-diensten van Salesforce Success Cloud. Het Success Cloud expertteam zal nauw samenwerken met Esprit rond de digitale strategie van het bedrijf en de implementatie om sneller tot resultaten te komen.
Over Salesforce
Salesforce is marktleider op het gebied van Customer Relationship Management (CRM) en brengt bedrijven dichter bij hun klanten in het digitale tijdperk. Sinds 1999, stelt Salesforce bedrijven van elke omvang en branche in staat om te profiteren van krachtige technologieën – cloud, mobiel, social, internet of things, artificial intelligence, voice en blockchain – om een 360° beeld van hun klanten te creëren. Ga voor meer informatie over Salesforce (NYSE: CRM) naar: www.salesforce.com/nl.

Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.

Deel dit bericht