eToro werkt samen met Google voor debuut Veo 2–merkcampagne

9 mei 2025 – eToro, het handels- en beleggingsplatform, is een samenwerking aangegaan met Google om een van de eerste tv- en YouTube-reclamecampagnes te lanceren die volledig is gemaakt met behulp van Veo 2, de geavanceerde videogeneratietechnologie van Google DeepMind. Deze samenwerking is een belangrijke mijlpaal in het gebruik van generatieve AI voor grootschalige merkverhalen.
Veo 2, dat onlangs is vrijgegeven voor het brede publiek, maakt het mogelijk om video’s van bioscoopkwaliteit te genereren op basis van tekst en visuele aanwijzingen. Deze unieke technologie maakt gebruik van kunstmatige intelligentie om de echte wereld te simuleren en menselijke uitdrukkingen en gedrag na te bootsen. De eToro-campagne is een van de eerste in de reclamewereld die volledig is uitgevoerd met behulp van Veo 2.
Aan het creatieve roer naast eToro’s marketing- en creatieve team stond AI-video creatie-expert László Gaál, bekend om zijn baanbrekende werk op het gebied van AI-gegenereerde video’s. László nam een onderscheidende mix van artistieke visie en technische expertise mee en hielp de grenzen van visuele storytelling door middel van AI opnieuw te definiëren en eToro’s visie tot leven te brengen in twee 30-secondenvideo’s.
Yannay Politi, vicepresident Brand Marketing bij eToro, zegt hierover: “Innovatie zit in het DNA van eToro – niet alleen in hoe we ons product bouwen, maar ook in hoe we ons merk tot leven brengen. Met deze campagne hebben we de kracht van generatieve AI volledig omarmd om ons verhaal op een gedurfde en dynamische manier te vertellen. Veo 2 bleek perfect te passen bij de merkstrategie van eToro en is een geweldige oplossing voor het produceren van overtuigende gelokaliseerde video’s en genereert uitzonderlijk snel realistische bewegingen en output van hoge kwaliteit. Door een partnerschap aan te gaan met een pionier als Google en samen te werken met toonaangevende AI-creators konden we verder gaan dan traditionele reclame en onderzoeken wat er mogelijk is op het snijvlak van technologie en creativiteit. Dit is meer dan een mediacampagne; het is een statement over de toekomst van marketing.”
De campagne werd voor het eerst ontwikkeld voor de Italiaanse markt met de steun van marketingbureau Marketing Arena. Volgens een onderzoek van ACRI spaart 28% van de Italianen onder 44 jaar hoofdzakelijk voor reizen en vrije tijd en 20% voor de aankoop van duurzame goederen, wat wijst op een focus op kortetermijnlevensstijldoelen. Slechts 10% geeft aan te sparen voor de lange termijn. De AI-gegenereerde advertenties in de campagne weerspiegelen deze mentaliteit en laten mijlpaalmomenten zien zoals door Toscane in een sportwagen rijden of een uitbundige bruiloft aan het Comomeer organiseren, dromen die aansluiten bij deze kortetermijnaspiraties. Het resultaat is een krachtige combinatie van culturele verhalen en geavanceerde technologie, die allemaal de centrale boodschap van de campagne versterken: investeer in je toekomst.
De campagne is nu te zien in Italië op meerdere online en traditionele platforms, waaronder YouTube, televisie, CTV en buitenkanalen, met plannen om uit te breiden naar andere markten waar eToro actief
Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.