Industry Wire

Geplaatst door Dept

Eurojackpot en Dept geven ZoooveelMoneyMan groter podium

Na de succesvolle online-introductie van de ZoooveelMoneyMan in mei, lanceert Eurojackpot vandaag met digital agency Dept de vervolgcampagne. Hierin is de ZoooveelMoneyMan te zien tijdens zijn inspiratietour door Nederland. De campagne is deze keer niet alleen te zien op digitale kanalen en sociale media, maar ook op OOH, TV, radio en in POS-materiaal.

 

Bij Eurojackpot maak je voor 2 euro al kans op de Jackpot, die begint bij 10 miljoen euro en kan oplopen tot 90 miljoen euro. De meeste mensen kunnen nauwelijks bevatten wat er allemaal mogelijk is als je ‘zooo veel money’ wint. Daarom zet de ZoooveelMoneyMan Nederlanders aan tot het fantasierijker dromen over geld uitgeven. Of zoals de geldgoeroe zelf zegt: “Laat je fantasie de vrije loop, dan is alles te koop.”

 

De ZoooveelMoneyMan is het gezicht van de Eurojackpot-campagne. Hierdoor is het mogelijk om een diversiteit aan content in te zetten, die afgestemd is op een specifiek medium type, zonder dat de crossmediale herkenning en consistentie verloren gaat. In de TVC wordt hij gevolgd op zijn tour en wordt er kennisgemaakt met zijn persoonlijkheid en levensmotto. Via digitale media wordt er verdieping aangebracht door een veelvoud van zijn fantasieën te laten zien. De campagne is samen met digital agency Dept ontwikkeld, met ondersteuning van productiemaatschappij DPPLR. Mediabureau Mindshare.Greenhouse is verantwoordelijk voor de mediastrategie en -executie.

 

Dept x Eurojackpot | ZoooveelMoneyMan | Monetaire Messias

Dept x Eurojackpot | ZoooveelMoneyMan | Eten

Dept x Eurojackpot | ZoooveelMoneyMan | Voetbal

 

Saskia Baartman, business manager bij Eurojackpot: “De vorige campagne was een groot succes: de boodschap werd positief ontvangen door de doelgroep en onze merkbekendheid is aanzienlijk gegroeid. Een vervolg kon daardoor niet achterblijven. We hopen dat onze doelgroep opnieuw geïnspireerd en entertained wordt met de grenzeloze fantasie van de  ZoooveelMoneyMan.”

 

Robin Meekel, associate creative director bij Dept: “De creatieve rijkheid en daarmee het succes van de ZoooveelMoneyMan zit hem in de combinatie van extreem veel geld en een rijke fantasie. We zijn superblij dat we de ZoooveelMoneyMan een groter podium kunnen geven en meer potentiële Eurojackpot spelers kunnen inspireren.”

 

Wij zijn Dept – een internationale agency met meer dan 1.500 ervaren denkers & doeners. Eén agency waar creativiteit, technologie en data samenkomen. Wij helpen met het opnieuw uitvinden & versnellen van jouw digitale werkelijkheid door het creëren van ervaringen die mensen willen en organisaties nodig hebben. www.deptagency.com

 

Eurojackpot is onderdeel van Nederlandse Loterij. In 2019 heeft Nederlandse Loterij 894,7 miljoen aan prijzengeld uitgekeerd aan haar spelers (inclusief kansspelbelasting). Jaarlijks wordt vrijwel de gehele opbrengst van Nederlandse Loterij geïnvesteerd in de Nederlandse sport via het NOC*NSF, in 18 goede doelen op het gebied van gezondheid, beweging en welzijn en in de Nederlandse samenleving via het ministerie van Financiën. In 2019 ging het om een investering van ruim €173 miljoen.

 

Credits

Klant: Eurojackpot | Nederlandse Loterij
Creatief bureau: Dept

Mediabureau: Mindshare.Greenhouse

Productie: DPPLR i.s.m. AMP Amsterdam, Klevr & Soundcircus

Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.

Deel dit bericht