Industry Wire

Geplaatst door Dept

Eurojackpot presenteert na Zoooveel money nu nóg meer money

Amsterdam, 23 maart 2022 – De snelstgroeiende loterij in Nederland voert voor het eerst in haar tienjarig bestaan een productwijziging door. Eurojackpot vergroot letterlijk haar jackpotpropositie en biedt spelers een jackpot die kan oplopen tot maximaal 120 miljoen euro. Na jaren van Zooo veel money, waar de prijs kon oplopen tot maximaal 90 miljoen, is er vanaf nu nóg meer money te winnen. En naast de trekking op vrijdag maak je nu ook op dinsdag kans op de jackpot. Want er wordt vanaf 25 maart twee keer per week een trekking georganiseerd.

Saskia Baartman, Business Director Eurojackpot: “Eurojackpot is in de afgelopen 10 jaar fors gegroeid en kan inmiddels in 18 Europese landen gespeeld worden. De kans om met een kleine inleg een extreem hoog geldbedrag te kunnen winnen spreekt duidelijk aan. Om Eurojackpot verder te versterken en om onze spelers, die typische Jackpotjagers zijn, een interessant product te kunnen blijven aanbieden hebben we deze wijzigingen doorgevoerd.’ 

In lijn met de vorige campagnes speelt de ZoooVeelMoneyMan weer een belangrijke rol in de commercial. De kijker wordt getrakteerd op een door hem georganiseerde, exclusieve reveal party. Onder begeleiding van bombastische muziek ontploffen er 9 ballonnen in de feestzaal en wordt het astronomische bedrag van €120.000.000 onthuld. De genodigden gaan uit hun dak van enthousiasme en het feest barst los.

Rob Voortman, Associative Creative Director bij Dept, reageert: “Je kunt natuurlijk één keer heel hard roepen dat de jackpot nu kan oplopen tot 120 miljoen, maar zodra je het vertelt in een lied wordt dat speelveld veel rijker. Het lied werd de basis van een swingende TVC. Het is een catchy combinatie geworden van het laden van het merk Eurojackpot, het mantra Zooo Veel Money én het overbrengen van de nieuwe maximale jackpot, in een soundtrack die een slordige 18 keer de nieuwe propositie benadrukt.”

Eurojackpot | Nog Meer Money | 120miljoen | TVC

De campagne is te zien en horen via tv, radio, online, OOH, social media en POS in retail.

Eurojackpot is een Europees gecoördineerd kansspel met op iedere dinsdagavond en vrijdagavond een trekking. De Jackpot is altijd minimaal 10 miljoen euro en kan, als hij niet valt, oplopen tot maar liefst 120 miljoen euro. Eurojackpot wordt in achttien landen verkocht: Denemarken, Duitsland, Estland, Finland, Hongarije, IJsland, Italië, Kroatië, Letland, Litouwen, Nederland, Noorwegen, Polen, Slovenië, Slowakije, Spanje, Tsjechië en Zweden.   

Eurojackpot is onderdeel van Nederlandse Loterij. Nederlandse Loterij is in 2016 ontstaan uit de fusie tussen Staatsloterij en Lotto. Sinds oktober 2021 bieden we ook casinospellen aan en live wedden op sportwedstrijden. Er is keus uit negen vertrouwde merken: Staatsloterij, Lotto, Eurojackpot, Miljoenenspel, Lucky Day, Krasloten, TOTO Winkel, TOTO Casino en TOTO Sport. 

Dept is een wereldwijde digital agency die baanbrekende technologie en marketing gebruikt om merken te helpen voorop te blijven lopen. Dept creëert geïntegreerde end-to-end digitale ervaringen op een wereldwijde schaal met een boutique cultuur. Dept’s team van meer dan 2.500 digitale specialisten heeft meer dan 30 kantoren op 5 continenten en werkt voor topmerken als Google, bol.com, Philips, Eneco, Univé verzekeringen, Just Eat Takeaway, Otrium en meer. www.deptagency.com 

Credits: 

Opdrachtgever: Nederlandse Loterij / Eurojackpot

Bureau: Dept

Regie: Marco Grandia

Productie: Maarten van Hemmen, Lex Szanto

Offline: Kim Hinrichs & Wietse de Zwart

Post Productie: Ambassadors

Muziek: 22ghosts

Fotografie: Yamandu Roos

Mediabureau: Mindshare.Greenhouse

Online doorvertaling: Greenhouse

Shopper Marketing: Brompton Road

Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.

Deel dit bericht