Geplaatst door HqO

Europese marktleider Office App overgenomen door wereldspeler HqO

Het Amsterdamse bedrijf Office App wordt overgenomen door HqO uit Boston. Het Amerikaanse bedrijf biedt commerciële vastgoedbedrijven een digitaal platform voor dienstverlening aan huurders. Office App biedt bedrijven een workplace experience app. Via deze alles-in-één app kunnen medewerkers kantoorservices benutten. Bijvoorbeeld: zien wie er op kantoor is, hoe de luchtkwaliteit is en voor het boeken van vergaderruimtes. De overname is vandaag bekend gemaakt in New York.

Nu mensen weer vaker naar kantoor gaan, stijgt de vraag wereldwijd snel naar digitale platformdiensten voor de werkplek. Met Office App versterkt HqO haar positie als marktleider wereldwijd en binnen Europa. Gezamenlijk kunnen de gecombineerde bedrijven de productontwikkeling versnellen en beter inspelen op de wensen van de klant.

De combinatie wordt gewaardeerd op meer dan een half miljard dollar. Hierdoor ontstaat in één keer een van de meest vooraanstaande techbedrijven in de vastgoedwereld. De waardering toont het grote belang aan van slimme digitale oplossingen voor moderne kantoorgebouwen zeker in deze coronaperiode.

“Deze stap betekent in één keer een grote sprong voorwaarts”, zo stelt Thijs van der Burgt, mede-oprichter en CEO van Office App. “Samen met HqO kunnen wij nog sneller groeien en dat helpt om onze missie waar te maken. Wij willen mensen in het moderne kantoor directe toegang geven tot alle mogelijke diensten die zij nodig hebben om goed aan de slag te kunnen. Wij zijn ervan overtuigd dat de som van HqO en Office App meer is dan het geheel der delen.”

“Trots dat wij Office App mogen verwelkomen!”, zegt Chase Garbarino, mede-oprichter en CEO van HqO. “Het bieden van slimme oplossingen voor kantoren stopt niet bij de deur. Zeker in deze tijd wil je dat mensen altijd en overal gebruik kunnen maken van alle diensten die horen bij een modern kantoor. Het is mooi om te zien dat wij nu aan onze klanten – zowel vastgoedbedrijven als corporate bedrijven – een completer aanbod kunnen doen met beter advies, hogere betrokkenheid vanuit gebruikers en meer data.”

HqO werkt samen met bijna 100 vastgoedbedrijven wereldwijd, waaronder J.P. Morgan Asset Management, Columbia Property Trust en Legal & General Investment Management.
Office App heeft 100 kantoorgebouwen in portefeuille met bijvoorbeeld Dell, Colliers en Triodos als klanten.

Over Office App

Office App biedt een digitaal platform aan zakelijke klanten van kantoren en hun medewerkers digitaal alle dienstverlening rondom werkplek te bieden. Via een alles-in-één app kunnen mensen op een moderne, duurzame manier allerlei services gebruiken die hen helpen in het werk. Office App is in 2014 opgericht met de visie om een gelukkig kantoorleven voor iedereen te creëren. Nu is het bedrijf actief op 2 miljoen vierkante meter, verdeeld over meer dan 100 kantoren in 24 landen. Voor meer informatie, bezoek https://getofficeapp.com/

Over HqO

Werelds grootste commerciële vastgoedbedrijven rekenen op HqO om hen te helpen bij het leveren van de beste gebruikerservaring in hun panden. HqO is actief op meer dan 14 miljoen vierkante meter in 8 landen. Het platform voor vastgoedeigenaren en hun huurders bestaat uit een app, data-analyse pakket en een marktplaats. Onze oplossingen helpen om direct een gemeenschapsgevoel te creëren, zodra huurders een pand in gebruik nemen. Ook helpen wij vastgoedeigenaren om inzicht te verzamelen in hoe hun panden gebruikt worden en eventueel beter kunnen worden benut. Voor meer informatie, bezoek www.hqo.com en link met ons via LinkedIn, Twitter, and Instagram.